روز هوای پاک در مراکز فرهنگی‌هنری سیستان و بلوچستان

همکاران و اعضای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سیستان و بلوچستان روز هوای پاک را با برگزاری چند ویژه‌برنامه گرامی داشتند

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون سیستان و بلوچستان، ویژه‌برنامه‌های روز هوای پاک در کانون استان برگزار شد.

در این برنامه‌ها، که با حضور همکاران و اعضای مراکز فرهنگی‌هنری انجام شد، برگزاری کارگاه‌ها، بازدیدها و دیگر فعالیت‌های فرهنگی، هنری و ادبی از جمله راه‌هایی بودند که برای آشنایی بیشتر با آلاینده‌ها و فرهنگ‌سازی در جهت کمک به کم کردن تاثیر آنها بر طبیعت و محیط زیست اجرا شدند.

مراکز فرهنگی‌هنری مجتمع، شماره یک، دو، سه، چهار و پنج زاهدان در یک برنامه‌ی مشترک به همراه کارشناسان هنری کانون استان از ایستگاه هواشناسی زاهدان بازدید کردند که در جریان این بازدید، اعضای مراکز با تجهیزات هواشناسی و کاربرد آنها آشنا شدند و در ادامه آلاینده‌ها و زیان‌ها و خطرهای ناشی از آن برای همه‌ی موجودات را شناختند.

در مرکز فرهنگی‌هنری چابهار نیز همکاران در برنامه‌ای مشترک با اداره شیلات این شهر کارگاه‌های نقاشی، کاردستی(با استفاده از دورریختنی‌ها) و ادبی برگزار کردند و سپس از آسیب‌های زباله برای محیط زیست انسان و طبیعت آگاهی یافتند.

در این برنامه از مربیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در چابهار، به سبب نقش آنان در فرهنگ‌سازی مرتبط با محیط زیست، تجلیل شد.

مسئولان حاضر در برنامه، هم‌چنین، از نمایشگاه آثار اعضای کانون در چابهار هم دیدن کردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =