نشست بصیرتی  فاطمه شناسی در کانون پرورش فکری خراسان جنوبی برگزار شد

با سخنرانی حجت الاسلام المسلمین محمود عابدینی از اساتید حوزه و دانشگاه، نشست فاطمه شناسی در محل اداره کل کانون خراسان جنوبی به مرحله اجرا درآمد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون خراسان جنوبی؛ حجت الاسلام و المسلمین عابدینی در این نشست که همزمان با روز یکشنبه ۳ بهمن ماه ۱۴۰۰ برگزار شد در جمع همکاران کانون استان به تشریح ویژگی‌های این بانوی بزرگ اسلام پرداخت.

وی «حضرت فاطمه زهرا (س)» را الگویی در تمام عرصه‌ها برای زنان و مردان جامعه دانست و گفت:  ادب ایشان در برابر خداوند، امام‌شناسی و حمایت  از امام علی علیه اسلام، زمان‌شناسی، دشمن‌شناسی از ویژگی‌های بازر ایشان بود.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی؛ سردار شهید سلیمانی را الگویی پرورش یافته در مکتب حضرت زهرا(س) دانست و افزود: بارها این شهید بزرگ نقل کرده اند که رمز موفقیت، بسیاری از عملیات‌های بزرگ با نام مبارک حضرت فاطمه(س) و توسل رزمندگان اسلام به ایشان بوده است.

وی در ادامه توجه به نماز اول وقت و عبادت عمیق ایشان و بصیرت و دین شناسی حضرت زهرا را از دیگر ویژگی‌های ایشان دانست و با تاکید بر بصیرت حضرت فاطمه(س) ادامه داد:  با نگاهی به وقایع پس از رحلت پیامبر گرامی اسلام (ص)  و امام علی (ع)، بصیرت در وجود صدیقه طاهره به معنای واقعی کلمه مشاهده می‌شود و ایشان در فضای غبارآلود آن دوران در دفاع از ولایت و امامت جانانه ایستادگی کرد و سکوت نکردند.

این مدرس دانشگاه گفت: دشمنان اسلام با اعتقاد به اینکه، نقش زن در  خانواده اسلامی جایگاه مقدس و معنوی دارد  با استفاده از ظرفیت های مختلف سعی در تضعیف این جایگاه دارند که باید با بصیرت و الگو قرار دادن سیره زندگی ام ابیها، با آن مقابله کنیم.  

گفتنی است این نشست با حضور مدیر کل و کارشناسان ستادی و از طریق فضای مجازی با همراهی مربیان کانون در سطح استان برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =