تولید برنامه‌های «شبکه استانی باران» با همکاری کانون گیلان

با همراهی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، فجرانه‌های صدا و سیمای مرکز گیلان تولید و هم‌زمان با ایام‌الله چهل‌وسومین فجر شکوه‌مند انقلاب اسلامی روی آنتن می‌رود.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون استان گیلان، برنامه‌ریزی و برگزاری آیین‌های چهل‌وسومین سالگرد پیروزی شکوه‌مند انقلاب اسلامی، از اولویت‌های همگان در این ایام ‌است و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نیز به‌عنوان مسئول کمیته کودک و نوجوان، نقش‌به‌سزایی در هماهنگ‌سازی و تعامل با دستگاه‌های عضو این کمیته‌دارد.

تولید محتوای مناسب برای کودکان و نوجوانان ایران اسلامی، آشناسازی هرچه‌بیش‌تر آینده‌سازان با دست‌آوردهای انقلاب و نشاط‌بخشی به آنان نیز در دستور کار دست‌اندرکاران و برنامه‌ریزان این حوزه قرارداشته و در سایه هم‌گرایی و هم‌افزایی، حرکت‌های سازنده‌ای درحال شکل‌گیری است.

حضور هم‌زمان برنامه‌سازان گروهای کودک و نوجوان صدا و سیمای مرکز گیلان در مرکز شماره 3 کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان رشت که  در ادامه همکاری‌های سازنده و مشترک این دو مجموعه برای تولید محتوای مناسب جهت گروه‌های سنی مخاطب و به بهانه چهل‌وسومین فجر شکوه‌مند انقلاب اسلامی صورت‌گرفت، نیز گامی در همین مسیر بود.

این فعالیت هدف‌مند فرهنگی و رسانه‌ای که با هماهنگی و دعوت از اعضای برگزیده کودک و نوجوان مراکز سطح استان انجام‌شد، با تاکید بر آشناسازی هرچه بیش‌تر مخاطبان با برنامه‌های کانون و با رویکرد تبیین دست‌آوردهای انقلاب اسلامی و یادآورشدن نقش این نظام مردمی در پرورش و بالندگی نسلی پویا به پیش‌رفت.

«معرفی کتاب»، «روایت‌گری رویدادهای انقلاب»، «خوانش‌شعر و متن ادبی»، «اجرای سرود»،  «معرفی ظرفیت‌های گسترده کانون و آشناسازی مخاطبان با فعالیت‌های مرکز تخصصی علوم و فنون این مجموعه فرهنگی»، از جمله برنامه‌های این روز بود.

در همین‌حال، دست‌اندرکاران تهیه برنامه‌های کودک و نوجوان صدا و سیمای مرکز گیلان، به «ثبت تصاویر دست‌آوردهای فرهنگی، هنری، ادبی و علمی اعضا» پرداختند و در قالب «مصاحبه»، دیدگاه‌های آنان را  در ارتباط با رخدادهای انقلاب اسلامی و نقش کانون در کشف و پرورش استعدادهای کودکان و نوجوانان جویاشدند.

یادآورمی‌شود، دست‌آوردهای این حرکت فرهنگی طی روزهای دهه فجر سال جاری در برنامه‌های کودک«گُل‌محله» و «ضربان»؛ ویژه مخاطبان نوجوان شبکه استانی باران، در معرض دید مخاطبان قرارمی‌گیرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =