برنامه‌های دهه فجر کانون پرورش فکری در ۳۰ مرکز ثابت و سیار استان زنجان برگزار می‌شود

سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان گفت: برنامه‌های کانون در دهه فجر به‌صورت مشارکتی با سازمان‌های مختلف در ۱۷ مرکز فرهنگی- هنری و ۱۳ کتابخانه سیار و پُستی کانون در سطح استان برگزار می‌شود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری استان زنجان، شیرین دارایی سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان و مسئول کمیته کودک و نوجوان چهل و سومین ستاد دهه مبارک فجر به تبیین برنامه‌های کمیته کودک و نوجوان پرداخت و اشاره کرد هدف از اجرای برنامه‌های فرهنگی هنری و ادبی، افزایش سطح آشنایی کودکان و نوجوانان با آرمان‌ها و اهداف انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و فراهم سازی زمینه حضور پر شکوه آنان در مناسبت‌های ملی و انقلابی و آیین‌های بزرگداشت ایام‌الله دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی است.

وی همچنین بیان داشت: برای آشنایی کودکان و نوجوانان با اهداف و آرمان‌های انقلاب اسلامی و تشویق آنان به نقش آفرینی در برنامه‌های دهه فجر، برنامه‌های زیادی متناسب با فضای فکری و عاطفی کودکان و نوجوانان پیش بینی شده است.

 مسئول کمیته کودک و نوجوان چهل و سومین ستاد دهه مبارک فجر با تشریح برنامه‎های کانون در این دهه گفت: فضا سازی، معرفی شخصیت، معرفی وقایع و سرزمین، معرفی کتاب، حفظ سوره‌ی فجر، نشریه نگاری، قصه گویی، سرود، شعرخوانی، شعار نویسی و چالش بهترین شعار برای دهه‌ی فجر سال جاری بخشی از برنامه‌های این دهه است.
وی همچنین افزود: بازدید مجازی از جماران و مرقد مطهر بنیانگذار جمهوری اسلامی، پخش کلیپ و نمایش و جشن و جنگ‌های متعدد در مراکز به صورت مشارکتی با سازمان‌های دیگر در۱۷ مرکز فرهنگی هنری ثابت و ۱۳ کتابخانه سیار و پستی پیش بینی شده است.
وی اظهار داشت: اجرای نمایش عروسکی کتابخانه‌ای (کتاب نمایش) در مدارس شهری و روستایی ,  مهد کودک‌ها و مدارس استثنایی توسط کتابرسانان سیار شهرستان اجرا خواهد شد.
این مسئول با اشاره به قصه‌گویی توسط مربیان کانون پرورش فکری استان با موضوع دهه فجر تصریح کرد: ضبط قصه‌های رادیویی در صورت همکاری صدای زنجان و اجرای جشن انقلاب به صورت مشارکتی توسط مراکز شماره یک، دو و سه زنجان برای این دهه پیش بینی شده است.
دارایی خاطرنشان کرد: غبار روبی مزار شهدا و تجلیل از خانواده معزز شهدا ی انقلاب، برگزاری ویژه برنامه روز فناوری فضایی در مرکز علوم و نجوم و افتتاح انجمن نجوم و مسابقات لیگ فوتبال دستی در ۳ مرکز در صورت مساعد بودن شرایط حضور اعضا و برگزاری جلسات نقد کتاب در مراکز دارای مربی ادبی با عنوان فجرانه از دیگر برنامه‌های این ایام است.
وی اظهار امیدواری کرد با توجه به پیگیریهای مجدانه همکاران و اقدامات صورت گرفته  در صورت صدور مجوز ,  از کتاب سپیدار با حضور اعضای انجمن رونمایی و از اعضای فعال انجمن و اعضای برگزیده مهرواره ها ( همراه با جشن ۱۶ مین سالگرد انجمن ادبی سپیدار) تقدیر خواهد شد.

سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان با اشاره به عناوین روزشمار دهه فجر این کانون گفت: ۱۲ بهمن، سالروز بازگشت امام خمینی(ره) به میهن اسلامی به عنوان انقلاب اسلامی، امام خمینی(قدس‌سره)، مستضعفان پیشگامان انقلاب نامگذاری شده است.

وی با بیان اینکه ۱۳ بهمن به عنوان انقلاب اسلامی، خودباوری، جوان ایرانی نامگذاری شده است، اظهار کرد: عنوان ۱۴ بهمن، انقلاب اسلامی، جهاد و مقاومت، ایثار و شهادت و ۱۵ بهمن نیز انقلاب اسلامی، معنویت و بصیرت، خدمت صادقانه است.

دارایی، عنوان ۱۶ بهمن را انقلاب اسلامی، قرآن، عترت، غیرت دینی و ۱۷ بهمن را انقلاب اسلامی، عدالت محوری، فساد ستیزی بیان کرد و خاطرنشان کرد: ۱۸ بهمن به نام انقلاب اسلامی، تکریم مقام زن، تحکیم بنیان خانواده و ۱۹ بهمن نیز انقلاب اسلامی، ثبات، امنیت و اقتدار نظامی نامگذاری شده است.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی، اقتصاد مقاومتی، تولید ملی، کارآفرینی عنوان روز ۲۰ بهمن است، افزود: ۲۱ بهمن به عنوان انقلاب اسلامی، جهش علمی، نخبه‌پروری، تمدن اسلامی و ۲۲ بهمن نیز به عنوان انقلاب اسلامی، عزت، عقلانیت، تجلی وحدت ملی نامگذاری شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 10 =