جلسه خیرین فرهنگی در کانون پرورش فکری سیستان و بلوچستان برگزار شد

مدیرکل کانون پرورش فکری سیستان و بلوچستان: چنانچه  فعالیت‌های فرهنگی متناسب با نیازهای و شرایط هر منطقه انجام شود می‌توان به نتیجه‌ی آن اطمینان داشت

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون سیستان و بلوچستان، جلسه مدیرکل کانون استان با خیرین فرهنگی برگزار شد.

معصومه هادی در این جلسه گفت: ورود به عرصه‌ی خدمت به دیگران، علاوه بر رسیدن به شناخت و آگاهی، نیازمند توفیق الهی است و به همین دلیل بسیاری از کسانی که توانایی‌های گوناگونی دارند، از فعالیت در این حوزه محروم هستند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سپس با اشاره به جنبه‌های گوناگون فعالیت‌های خیرخواهانه، «حوزه‌ی فرهنگ» را یکی از بخش‌های مهم این فعالیت‌ها دانست و افزود: اگر فرهنگ سامان بگیرد، امنیت، اقتصاد، اجتماع و هرآنچه که در دایره‌ی حیات انسان جاری است، آباد می‌شود.

هادی در ادامه گفت: چنانچه  فعالیت‌های فرهنگی متناسب با نیازهای و شرایط هر منطقه انجام شود می‌توان به نتیجه‌ی آن اطمینان داشت.

وی در این بخش از سخنان خود، حوزه‌ی کودک و نوجوان را، به سبب تاثیر آن بر آینده‌ی جامعه، مهم‌ترین حوزه‌ی فعالیت‌های فرهنگی خواند و گفت: اگر شرایط بروز و ظهور استعدادهای کودکان و نوجوانان فراهم شود و در ادامه با هدایت نیروهای متخصص به شکوفایی و رشد برسد، نتیجه‌ی این توانمندسازی را در دوران بزرگسالی آنان می‌توان مشاهده کرد.

در بخش دیگری از این جلسه، معصومه سلامتی، خیّر فرهنگی فعال در استان ضمن بیان خاطراتی از دوران عضویت خود در کانون، گزارشی از فعالیت‌های فرهنگی اجرا شده در استان از قبیل افتتاح و تجهیز کتابخانه، فعالیت‌های کتابخوانی و فراهم کردن محیطی برای انجام بازی‌های فکری ارایه کرد.

سلامتی در پایان، هدف از انجام چنین فعالیت‌ها را توانمندسازی کودکان و نوجوانان بیان کرد و از کانون، به عنوان متولی تخصصی حوزه‌ی کودک و نوجوان، برای ادامه‌ی مسیر، یاری خواست.

دیگر حاضران در جلسه نیز در اهمیت اجرای این فعالیت‌ها سخن گفتند و در پایان مقرر شد در حوزه‌های کتاب، سفال، سرود و عکاسی، مربیان کانون با برگزاری کارگاه‌های تخصصی در امر آموزش کمک کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 8 =