بهناز ضرابی‌زاده نویسنده کتاب دخترشینا و مدیرکل کانون میهمان دومین سفر  پیک امید کانون به روستاهای محروم در دهه فجر شد

در دومین روز از حضور کاروان پیک امید کانون به روستاهای محروم، نویسنده کتاب دختر شینا نیز این گروه را همراهی کرد.

به گزارش روابط‌ عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان، در هشتمین روز از دهه‌ی مبارک فجر، پیک امید کانون این استان با حضور در روستای قباق‌تپه از توابع شهر گل‌تپه در ۷۰ کیلومتری همدان، اقدام به برگزاری جشن انقلاب و برنامه‌های مختلف فرهنگی و هنری کرد.
در ابتدای این مراسم مدیرکل کانون استان ضمن تبریک فرارسیدن دهه‌ی مبارک فجر و چهل‌وسومین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی، به تشریح فعالیت‌های کانون پرداخت.
وی هدف از سفر کاروان پیک امید به روستاهای مختلف را اجرای فعالیت‌های فرهنگی، هنری عنوان کرد و گفت: کانون پرورش فکری به عنوان نهادی فرهنگی در پی کشف استعدادها و ذوق کودکان و نوجوانان است و تلاش می‌کند که این استعدادها را به نحو احسن پرورش دهد.
ضرابی‌زاده از کودکان و نوجوانان حاضر در مراسم خواست با مطالعه‌ی هرچه بیشتر کتاب راه روشن آینده‌ی خود را انتخاب کنند.
پس از صحبت‌های وی، هادی لایقی ابتدا با اجرای قصه‌نمایشی زیبا مراحل کشت گندم و تهیه نان را با مشارکت کودکان به اجرا در آورد و سپس به همراه عروسک عموپاکبان حال و هوای خاصی به مراسم بخشید و به کودکان یادآوری کرد مراقب محیط زیست خود باشند.


در ادامه امام جماعت بخش گل‌تپه در سخنانی ضمن تشکر از اقدام بسیار زیبای کانون پرورش فکری، به جهت تقسیم کردن شادی جشن انقلاب با روستائیان، از بهناز ضرابی‌زاده به عنوان نویسنده‌ای توانا و با ذوق حوزه‌ی دفاع مقدس نام برد و با معرفی چند عنوان کتاب از این نویسنده، از حاضران خواست نسبت به مطالعه‌ی کتاب‌های گوناگون وی در موضوعات مختلف اهتمام ورزند.
سپس پویانمایی زیبا و شاد «بارون میاد جرجر» برای حاضران به نمایش گذاشته شد.
اجرای سرود، مسابقه‌ی طناب کشی و سفالگری دیگر برنامه‌هایی بود که در این مراسم اجرا شد.
در پایان تعدادی از دانش‌آموزان مورد تقدیر قرار گرفتند.
شایان ذکر است این دومین سفر کاروان پیک امید در دهه‌ی مبارک فجر به روستاهای محروم استان همدان بود که سه‌شنبه ۱۹ بهمن ماه با حضور بیش از ۷۰ نفر از دانش‌آموزان به همراه اهالی روستا برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =