توسعه‌ی فعالیت‌های کانون پرورش فکری در مدارس سیستان و بلوچستان

مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان: حضور مربیان متخصص کانون پرورش فکری در کنار کودکان و نوجوانان و ایجاد زمینه برای پرورش استعدادهای آنان می‌تواند دغدغه‌های خانوداه‌ها را به حداقل برساند

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون سیستان و بلوچستان، در نشست مدیرکل کانون استان و مدیرکل آموزش و پرورش بر گسترش همکاری‌های این دو سازمان تاکید شد.

در ابتدای این نشست مدیرکل کانون با تبریک فرارسیدن دهه‌ فجر، گزارشی از گستردگی فعالیت‌های کانون و مراکز فرهنگی‌هنری آن در استان ارایه داد و گفت: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، به عنوان شریک و همراه آموزش و پرورش و با هم‌افزایی و همکاری این سازمان، توانایی ارایه‌ی خدمت به گروه گسترده‌تری از کودکان و نوجوانان استان را دارد.

معصومه هادی سپس با اشاره به نام تعدادی از کارگردانان، شاعران، نویسندگان و دیگر هنرمندان بزرگ ایران عنوان کرد: تاثیر کانون را در کارها و آثار بسیاری از این هنرمندان، که خود نیز بارها در سخنان خود به این وامداری اشاره کرده‌اند، به خوبی می‌توان مشاهده کرد.

وی ادامه داد: کانون با توجه به رسالت خود به دنبال پرورش و هدایت استعدادهای کودکان است و با فعالیت‌هایی، که بر محور کتابخوانی می‌چرخد، سعی در رسیدن به این مهم دارد.

کانون زبان ایران، به عنوان یکی دیگر از ظرفیت‌های بزرگ کانون، موضوع دومین بخش سخنان هادی بود که در این‌باره با مروری بر تاریخچه‌ی تاسیس کانون زبان، گسترش فعالیت‌های آن و استانداردهای آموزشی این موسسه‌ی بزرگ عنوان کرد: خانواده‌ها برای زبان‌آموزی فرزندان هزینه‌های گوناگونی انجام می‌دهند که در بسیاری از موارد ممکن است آن بازدهی قابل انتظار را به همراه ندارد.

رییس کانون زبان ایران ادامه داد: تلاش همه‌جانبه‌ای برای معرفی این ظرفیت لازم است که آموزش و پرورش در زمینه‌ی آگاهی‌بخشی به خانواده‌ها و فرزندان آنان برای برخورداری از آموزش استاندارد همراه با هزینه‌ی مناسب‌تری، به کانون کمک کند.

هادی در پایان گفت: اگر معلمان کانون را بشناسند و با روش‌های متنوع ارتباط با کودکان و نوجوانان آشنا شوند می‌توانند بسیاری از چالش‌های محیط مدرسه و خانواده را مدیریت کنند.

در ادامه مدیرکل آموزش و پرورش استان با بیان خاطراتی از دوران حضور خود در کانون پرورش فکری، آن روزها را، خاطره‌انگیزترین مرحله‌ی سنین کودکی و نوجوانی خود دانست و گفت: کانون محل پرورش استعدادهای معنوی و مادی کودکان و نوجوانان است و «خلاقیت» به عنوان یکی از ویژگی‌های فعالیت‌های کانون، اهمیت ویژه‌ای در نزد مربیان دارد.

حسنعلی میرعبدی سپس افزود: در بحث رویکردهای تربیتی و فرهنگی به دنبال تربیت فرزندان صالح هستیم و برای دستیابی به این مهم، نیازمند حضور نیروهایی قوی هستیم.

مدیرکل آموزش و پرورش هم‌چنین عنوان کرد: حضور مربیان متخصص کانون پرورش فکری در کنار کودکان و نوجوانان و ایجاد زمینه برای پرورش استعدادهای آنان می‌تواند آنان را برای آینده آماده کند.

وی در پایان گفت: «فرزندان» سرمایه‌های خانواده‌ها هستند و والدین دغدغه‌های جدی در زمینه‌ی رشد و تربیت آنان دارند که امیدواریم با هم‌افزایی بتوان این دغدغه‌ها را به حداقل رساند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =