بیست‌وهفتمین نشست انجمن عکاسان نوجوان کانون سیستان و بلوچستان برگزار شد

کارشناس انجمن عکاسان نوجوان: هنر در پرورش تفکر و خلاقیت همراه با احساس و رویاپردازی شکل می‌گیرد

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون سیستان و بلوچستان، بیست‌وهفتمین نشست انجمن عکاسان نوجوان کانون استان با موضوع «نگاه نو» در عکاسی برگزار شد.

کارشناس انجمن عکاسان کانون با بیان این نکته که: بحث نگاه نو در عکاسی ممکن است در ابتدا ساده به نظر برسد، گفت: رسیدن به این نقطه در عکاسی نیازمند مقدمات فراوانی است که شناختن عکس خوب، برداشت درست از عکس، تمرین فراوان، مطالعه، رویاپردازی و مهارت در عکاسی از جمله این ضرورت‌هاست.

ارمغان کاظمی افزود: هنرمند باید با نگاه نو در عکاسی، تفاوت‌ها را نشان دهد و برای این کار نیاز دارد که از «معمولی دیدن سوژه‌ها» فاصله بگیرد و جذابیت‌ها را برجسته کند تا مخاطب را تحت تاثیر قرار دهد.

نویسنده‌ی کتاب قاب پنجره‌ها، که در جمع اعضای انجمن عکاسان نوجوان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سخن می‌گفت، سپس ادامه داد: هنر در پرورش تفکر و خلاقیت، همراه با احساس و رویاپردازی شکل می‌گیرد و عکاس باید ذهن خود را برای این کار آماده کند.

تغییر زاویه‌ی دوربین، نزدیک‌شدن به سوژه، استفاده از زاویه‌های تند، قاب‌بندی متفاوت، استفاده از لنز مناسب، اعتماد به نفس و تکیه بر درک و احساس، کاربرد نور و شناخت ترکیب‌های آن در عکاسی و چشم‌انداز(القا و ایجاد حس عمق و مسافت در ذهن مخاطب) از جمله مواردی بود که کاظمی به کارگیری آن را برای رسیدن به نگاه نو در عکاسی ضروری دانست.

گفتنی است ارمغان کاظمی، هنرمند اهل خوزستان، نویسنده، طراح، گرافیست، عکاس و مدرس عکاسی است که علاوه بر حضور و ارایه‌ی اثر در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی، داوری در جشنواره‌های ملی و بین‌المللی عکاسی را نیز در کارنامه‌ی هنری خود دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =