برگزاری نخستین دوره مسابقه کتابخوانی یار مهربان با همکاری مرکز فرهنگی‌هنری نیکشهر(سیستان و بلوچستان)

نخستین دوره مسابقه کتابخوانی یار مهربان ویژه‌ی کودکان روستا با همکاری مرکز فرهنگی‌هنری نیکشهر(کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سیستان و بلوچستان) و آموزش و پرورش این شهرستان برگزار شد

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون سیستان و بلوچستان، نخستین دوره مسابقه کتابخوانی یار مهربان، برگزیدگان خود را شناخت.

در همین راستا مربی- مسئول مرکز فرهنگی‌هنری نیکشهر گفت: با توجه به اینکه کتاب و کتابخوانی به عنوان مهم‌ترین فعالیت‌ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شمرده می‌شود و دیگر فعالیت‌ها نیز در خدمت آن هستند، نشست‌هایی با مسئولان آموزش و پرورش نیکشهر برگزار شد و مقرر شد برنامه‌هایی برای گسترش فرهنگ مطالعه در میان کودکان طراحی و اجرا شود که مسابقه‌ی یار مهربان برهمین اساس شکل گرفت.

فریبا بلیده در خصوص دیگر هدف‌های برگزاری این رویداد فرهنگی در میان کودکان روستاهای پیرامون نیکشهر گفت: علاقه‌مند کردن کودکان و ایجاد انگیزه در آنان برای مطالعه باعث شد این مسابقه با حضور دانش‌آموزان ۶ روستا برگزار شود.

وی در خصوص شیوه‌ی اجرای این مسابقه گفت: در نخستین دوره‌ی برگزاری یار مهربان، کودکان در انتخاب کتاب آزاد بودند و در روز برگزاری مسابقه، نظر، تحلیل و درک خود از مطالب کتاب را برای داوران نوشتند.

بلیده در پایان ضمن اعلام نتایج از اهدای جایزه به نفرات برتر و تقدیر از همه‌ی شرکت‌کنندگان خبر داد و اظهار امیدواری کرد با ادامه‌ی این طرح فرهنگی، کودکان و نوجوانان بیشتری به کتاب و کتابخوانی علاقه‌مند شوند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =