راز آلودگی جذابیت اثر ادبی را بیشتر می کند

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان یزد، نظر مهرناز نصیری نویسنده، شاعر و میهمان بیست و پنجمین نشست انجمن شاعران نوجوان آفرینش، رازآلودگی جذابیت اثر ادبی را بیشتر می کند.

 به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان یزد وی در این نشست به اعضا توصیه کرد تا کتاب های شعر نوجوان امروز را در مراکز فرهنگی هنری  کانون وجود دارد را مطالعه کنند و برای بهتر نوشتن، تمرین کنند.

کارشناس ادبی کانون استان سمنان در ادامه، به اعضا در خصوص خواندن شعرهای عاشقانه گفت:  مطالعه و خواندن اشعار عاشقانه ای که مفاهیم را با بیانی ساده و تصاویری جذاب و هیجان انگیز و در محدوده سنی نوجوانان سروده شده اند، راهنمای خوبی برای نوشتن اشعار عاشقانه است.

نصیری افزود: اگر دنیایی که در شعر خلق کردیم، دنیایی باشد که خودمان تجربه کرده باشیم، مخاطب ما بهتر می تواندبا آن ارتباط برقرار کند.

وی در خصوص سرودن شعر سپید به نکاتی چون توجه به اهمیت و تاثیرگذاری تصویر در شعرسپید، خواندن چندین باره شعر و ویرایش آن توسط خود اعضا و خلق تصاویر بکر مرتبط با موضوع شعر اشاره کرد.

 گفتنی است، در نشست بیست و پنجم انجمن شاعران نوجوان آفرینش  استان یزد، دو غزل از آرزو  کوچکی و فاطمه دهشیری در بخش شعر کلاسیک و سه شعر سپید از محیا حاجی حسینی و زهرا طایفی مورد نقد و بررسی اعضا، مربیان و میهمان برنامه قرار گرفت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 7 =