بیست و هفتمین نشست تخصصی شعر و داستان آهنگ بهاران در کانون استان تهران برگزار شد

با حضور سرپرست اداره‌کل کانون استان تهران، اعضای انجمن‌های ادبی و مراکز، مربیان ادبی، کارشناسان و میهمانان ویژه، بیست و هفتمین نشست تخصصی ادبی آهنگ بهاران در کانون استان تهران برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان تهران؛ این نشست تخصصی ادبیات برای بیست و هفتمین سال پیاپی، با هدف کشف، شناخت و تقویت استعدادهای ادبی مراکز کانون استان تهران، با حضور اعضای شاعر و نویسنده، مربیان و رابطان ادبی، کارشناسان واحد آفرینش‌های ادبی و دو میهمان شاعر و نویسنده به صورت وبینار به اجرا در آمد.

این برنامه با اجرای رضا ایمانی عضو قدیمی مراکز کانون پرورش فکری استان تهران آغاز و با صحبت‌های سیدعلی حسینی، سرپرست اداره‌کل کانون استان تهران ادامه یافت.

حسینی ضمن خوش‌آمد به اساتید میهمان و اعضای مراکز، از زحمات بی‌وقفه و نتیجه‌بخش مربیان مراکز و کارشناسان ادبی تقدیر و سپاسگزاری کرد و کشف و رشد استعدادهای ادبی کانون را حاصل تلاش‌های آنان برشمرد.

وی برنامه‌ی آهنگ بهاران را از ویژه‌برنامه‌های درخشان و ریشه‌دار کانون تهران برشمرد و تلاقی این برنامه را با بهار مبعث رسول اکرم (ص)، بهار دلها یعنی ماه مبارک رمضان و بهار طبیعت، اتفاقی میمون و مبارک خواند و در خاتمه برای کودکان و نوجوانان سراسر جهان، صلح و آرامش و زندگی در شرایط دور از جنگ آرزو کرد.

به رسم هرساله و به سبب استفاده از پتانسیل‌های ادبی حوزه‌ی کودک و نوجوان کشورمان و بهره‌گیری اعضای ادبی و مربیان از تجربیات شاعران و نویسندگان پیشکسوت، آهنگ بهاران بیست و هفتم، میزبان جعفر توزنده‌جانی و حسین تولایی دو نویسنده و شاعر نام‌آشنای حوزه‌ی کودک و نوجوان بود که در خلال برنامه به نقد و بررسی آثار اعضای منتخب پرداختند.  

با انتشار فراخوان این نشست سالانه در دی‌ماه و پس از پایان مهلت ارسال آثار اعضای مراکز، بیش از ۱۷۰ کار کودک و ۴۰۰ کار نوجوان به واحد آفرینش‌های ادبی اداره‌کل کانون استان تهران ارسال شد. آثار ارسالی اعضا در مرحله‌ی اول توسط مربیان و رابطان ادبی داوری و پالایش و در مرحله‌ی دوم، با بررسی هیئت داوران بیست و هفتمین دوره‌ی این نشست، متشکل از: مهرنوش قربانعلی، کبرا بابایی، نگین صدری‌زاده، مریم عباسی و سمیرا قیومی، بهترین آثار جهت خوانش و نقد و بررسی در برنامه انتخاب شدند.

در نشست امسال، چند میهمان ویژه نیز به صورت مجازی در جمع اعضا و مربیان حضور داشتند. این میهمانان ویژه، اعضای سال‌های دور مراکز کانون استان تهران بوده که به دعوت دبیرخانه‌ی آهنگ بهاران در برنامه حاضر شده و به نمایندگی از آنان، شهاب خروشان به خوانش اثر پرداخت. آهنگ بهاران بیست و هفتم در کتاب امسال خود، فصل پایانی را به یادداشت‌های این اعضای قدیمی اختصاص خواهد داد.

در پایان این نشست، مهرنوش قربانعلی، معاون فرهنگی کانون استان تهران در صحبت‌هایی کوتاه ضمن تقدیر و تشکر از همه‌ی زحمت‌کشان این برنامه، به تاثیر مثبت هرساله‌ی این نشست اشاره کرد و گفت: در مجموع این بیست و هفت دوره از حدود ۵۰ چهره‌ی مطرح حوزه‌ی ادبیات کودک و نوجوان بهره گرفته شده است و همواره بعد آموزشی و پرورشی این ویژه‌برنامه جهت رشد و اعتلای سطح آثار اعضا مد نظر و خوشبختانه خروجی کار رضایت‌بخش بوده است.

نشست سالانه‌ی آهنگ بهاران کارنامه‌ی کاری و خروجی اعضای استان تهران است که یک سال ادبی را با همراهی مربیان و کارشناسان آفرینش‌های ادبی استان طی کرده‌اند و در پایان هر سال با حضور اعضا، مربیان، کارشناسان و فعالان حوزه‌ی ادبیات کودک و نوجوان برگزار می‌شود.

نخستین نشست آهنگ بهاران در سال ۷۴ برگزار شده و تاکنون به صورت مستمر در جریان بوده است.

جهت دسترسی به کتاب 1400 آهنگ بهاران اینجا کلیک کنید

جهت دسترسی به کتاب ۱۳۹۹ آهنگ بهاران اینجا کلیک کنید

اسامی اعضا منتخب آهنگ بهاران

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 6 =