بیستمین و یکمین مهرواره‌ی هنرهای نمایشی کانون استان تهران برگزار شد

بیست و یکمین مهرواره‌ی هنرهای نمایشی کانون استان تهران، با حضور ساغر لطفی‌نژاد کارشناس مرکز تئاتر کانون، اعضا، مربیان هنری و خانواده‌های کانونی استان تهران به صورت وبینار به اجرا در آمد.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان تهران؛ پس از طراحی و ارسال فراخوان بیست و یکمین مهروراه‌ی هنرهای نمایشی کانون استان تهران، از سوی واحد هنری به مراکز، آثار نمایشی اعضا در قالب ویدیو به این واحد ارسال و پس از بررسی، جهت آموزش و آشنایی بیشتر اعضا، وبیناری با همین موضوع برنامه‌ریزی و برگزار شد.

برنامه با اجرای عذرا امامی آغاز و با نقد و بررسی آثار اعضا توسط ساغر لطفی‌نژاد کارشناس مرکز تئاتر کانون ادامه یافت. در همین راستا، قسمت‌هایی از آثار ارسالی، برای شرکت‌کنندگان به نمایش درآمده و پس از آن کارشناس برنامه درباره‌ی نمایش‌های تولیدی با اعضا و مربیان گفت‌وگو کرد.

این مباحث شامل بررسی تخصصی کار از منظر متن، کارگردانی، موضوع، ریتم، تکنیک‌های کابردی، تناسب متن و تکنیک، اثربخشی بر مخاطب (عادی و فراگیر) و نیز پیشنهاداتی برای بهتر شدن اثر نمایشی بوده که در خلال وبینار علاقه‌مندان سوالات خود را در این زمینه مطرح و پاسخ خود را دریافت کردند.

در پایان وبینار، مهرنوش قربانعلی معاون فرهنگی کانون استان تهران، با اعضا و مربیان درباره‌ی روند و اهداف مهرواره‌ی هنرهای نمایشی در سال ۱۴۰۰ گفت‌وگو کرده و از تلاش‌های شرکت‌کنندگان و برگزارکنندگان تقدیر کرد.

در جریان این مهرواره ۳۲ اثر نمایشی با مشارکت بیش از ۱۵۰ نفر از مربیان، اعضا و خوانواده‌هایشان برای واحد هنری ارسال و پس از بررسی آثار توسط ساغر لطفی نژاد کارشناس مرکز تئاتر کانون، مهرناز قربانعلی کارشناس مسئول واحد هنری و عذرا امامی کارشناس هنرهای نمایشی این استان، در نهایت ۷ اثر شایسته‌ی تقدیر شناخته شدند که عناوین آنها به شرح زیر می‌باشد:

نمایش نخودی نرو تو دیگ آش از مرکز ۸                       مربی: نرگس موسوی

نمایش کرم اندازه گیر از مرکز ۱۲                                      مربی: اکرم صحتی

نمایش خوان اول از مرکز ۲۲                                              مربی: الهه تاجیک

نمایش قدم یازدهم از مرکز ۲۵                                         مربی: لیلا مکانی

نمایش خوشحال باش مرغک من از مرکز ۳۰                  مربی: سمیرا خانزادی

نمایش رهایی از قفس از مرکز ۳۳                                    مربی: مژده ذکریاپور

نمایش فراگیر کی اومد؟ کی در زد؟( نگاه ویژه)             مربی: فاطمه خدابنده‌لو

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =