کد خبر: 313172
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۲
بازدید 248
ماجرای هر عکس نقطه ثقل آن است

نشست مجازی انجمن عکاسان نوجوان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمان با حضور سهراب خواجه‌نژاد برگزار شد.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان کرمان، نهمین نشست انجمن عکاسان نوجوان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمان با حضور سهراب خواجه‌نژاد مدرس و نماینده انجمن عکاسان نوجوان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ۱۸ اسفند ۱۴۰۰ به صورت مجازی و با موضوع یک جهان برای دیدن برگزار شد.

بنابر این خبر، سهراب خواجه‌نژاد در ابتدای این نشست عکاسی نشانه‌های نوروز و بهار را مطرح کرد و اعضای انجمن عکس‌هایی از فضای خانه‌هایشان و استقبال از بهار را به اشتراک گذاشتند.

وی در ادامه با بررسی این عکس‌ها بیان کرد: پارچه گل‌گلی، گیاه آپارتمانی، نردبان و ... سوژه‌های خوبی برای عکس نوروزی هستند که می‌توانند با اضافه کردن یک عنصر انسانی و شخصیت تکمیل و تولید شوند.

نماینده انجمن عکاسان نوجوان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نقش عکاس در عکس را مهم دانست و گفت: برای این‌که امضای عکاس پای عکس بخورد می‌بایست عکاس زاویه دید متفاوت از بقیه را انتخاب کند و محتوایی به عکس اضافه کند که تماشاچی تمایل به دیدن و نگهداری عکس داشته باشد.

همچنین خواجه‌نژاد با اشاره به اینکه عکس باید نقطه ثقل داشته باشد اضافه کرد: هر عکسی باید داستانی داشته باشد. ماجرای عکس ابتدا باید برای عکاس مشخص باشد و در عکس مشهود باشد تا برای مخاطب هم قابل احساس و جذاب شود.

این نشست مجازی با فیگور چهره اعضای انجمن ادامه یافت و کارشناس جلسه از حاضران خواست تا با سیاه کردن چهره خود و گرفتن فیگورهای ویژه، حاجی فیروزهای متفاوتی را خلق و ارسال کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =