«اشعار نظامی گنجوی» موضوع کارگاه نقاشی و نقاشی‌خط کانون پرورش فکری سیستان و بلوچستان

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سیستان و بلوچستان: آشنایی کودکان و نوجوانان با پیشینه‌ی ملی و اصالت خود در ایجاد هویت ملی بسیار موثر است

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون سیستان و بلوچستان، کارگاه نقاشی و نقاشی‌خط با محوریت اشعار نظامی گنجوی برگزار شد.

در اختتامیه‌ی این کارگاه سه ساعته، که با حضور اعضای کودک، نوجوان، ارشد، هنرمندان و جمعی از مسئولان برگزار شد، مدیرکل کانون استان در بیان هدف از برگزاری این کارگاه فرهنگی، هنری و ادبی گفت: هر کشور و جامعه‌ای برای رسیدن به آینده‌ای موفق، باید از گذشته خود شناخت دقیقی داشته باشد.

معصومه هادی سپس با اشاره به اهمیت نگاه عمیق هر فرد به پیشینه‌ی ملی و اصالت خود افزود: ایران اسلامی با داشتن تمدن کهن، خاستگاه شاعران، نویسندگان و هنرمندان بزرگی است که هرکدام تاثیری شگرف در معادلات فرهنگی جهان بر جای گذاشته‌اند.

وی ادامه داد: آشنایی کودکان و نوجوانان با این پیشینه‌ی پر بار می‌تواند در ایجاد هویت ملی اثر بخشی بهتری داشته باشد.

هادی در پایان گفت: کودکان و نوجوانان میراث‌داران این گنجینه‌های بر جای مانده از گذشته هستند که با برگزاری برنامه‌های هدفمند می‌توان حس اعتماد به نفس را در آنان برانگیخت تا امیدوارانه برای ساختن آینده تلاش کنند.

گفتنی است این کارگاه که در روز ۲۱ اسفند به مناسبت بزرگداشت حکیم نظامی گنجوی برگزار شد، ۸۴ اثر در قالب نقاشی و نقاشی‌خط برای گروه‌های سنی کودک، نوجوان و بزرگسال تولید شد و در خلال برگزاری آن معرفی شخصیت، معرفی اشعار و آثار و جایگاه نظامی در تاریخ فرهنگ و ادب ایران، برای حاضران بیان شد.

هم‌چنین در اختتامیه‌ی کارگاه، که مشارکت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان، فرهنگ و ارشاد اسلامی و دانشگاه سیستان و بلوچستان را به همراه داشت، عباس باقری معاون فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در خصوص ویژگی‌های ادبی نظامی گنجوی سخن گفت و مجید لشکری، شاعر و هنرمند خوشنویس استان، زندگی و جایگاه شعری این شاعر بزرگ را برای حاضران معرفی کرد.

معاونان و کارشناسان دستگاه‌های مشارکت‌کننده، هنرمندان و تعدادی از همکاران در این ویژه‌برنامه‌ی فرهنگی در کنار اعضا حضور داشتند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 11 =