تجلیل از مدیرکل کانون سمنان به‌عنوان مروج فرهنگ کتابخوانی

نماینده ولی فقیه و امام جمعه سمنان در نشست شورای فرهنگ عمومی استان از مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان به‌عنوان مروج فرهنگ کتاب و کتابخوانی، تجلیل کرد.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان سمنان، حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی مطیعی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه سمنان، سه‌شنبه ۲۴ اسفند ۱۴۰۰ در نشست شورای فرهنگ عمومی استان با موضوع «بحث و تجلیل از عوامل انتخاب سمنان به‌عنوان شهر خلاق کتاب» از نبی‌اله خدابخشی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در جایگاه مروج فرهنگ کتاب و کتابخوانی، تجلیل کرد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان، ترویج فرهنگ و مهارت انتخاب کتاب مفید برای جوانان و نوجوانان را ضروری دانست و گفت: بایست در انتخاب کتاب مورد مطالعه که غذای روح برای انسان‌ها است همانند تغذیه فرزندان توجه شود.

وی در ادامه افزود: بایست به نوجوانان، جوانان و علاقه‌مندان به مطالعه، مهارت انتخاب صحیح کتاب در مطالعه کتاب‌های مفید آموزش داده شود.

امام جمعه سمنان این موضوع را از وظایف شورای فرهنگ عمومی، عنوان و اظهار کرد: دسترسی به کتاب اعم از کتاب‌های فیزیکی و مجازی وجود دارد و در ارتقای مطالعه، توجه به کتاب‌های مفید و ترویج این فرهنگ بیش‌تر مورد توجه و تأکید باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین مطیعی با اشاره به ارتقای سمنان در رده‌بندی شهرهای شرکت‌کننده در جشنواره پایتخت کتاب از پنج شهر آخر به پنج شهر اول در سال جاری گفت: این امر حکایت از تلاش و فعالیت گسترده مسئولان و فعالان این حوزه دارد که شایسته تقدیر است.

خدابخشی نیز این تلاش و کسب مؤفقیت را حاصل همدلی و همکاری تمامی کارشناسان، مسئولان و مربیان مراکز فرهنگی‌هنری کانون استان دانست.

گفتنی است، در پایان این نشست از مدیران و فعالان دبیرخانه‌ی پایتخت کتاب سمنان که در کسب این مؤفقیت مشارکت و همکاری داشتند، تجلیل شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 8 =