کد خبر: 313331
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۵
بازدید 212
چند عکاس و آثارشان در کانون فارس معرفی شدند

پانزدهمین جلسه انجمن عکاسان نوجوان استان فارس با موضوع«معرفی چند عکاس و آثارشان» با حضور اعضا و مربیان این انجمن و هدایت لیلا ناصری مربی هنری استان کرمانشاه و مدرس عکاسی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان  نوجوانان فارس، ناصری در این نشست به معرفی چند عکاس و بررسی آثارشان پرداخت.

او «استیو مک کوری» را یکی از برجسته‌ترین افراد در زمینه عکاسی از جنگ‌ها و رویدادهای مهم جهانی دانست  که در فهرست برترین عکاسان نشنال جئوگرافی قرار گرفته است.

«کنرو ایزو» دیگر عکاس سرشناس ژاپنی بود که به گفته‌ی این مدرس عکاسی، مجموعه عکس کم‌نظیری از اشیای بی جان  و دید خاصی به پیرامونش دارد و موضوعات عادی را خلاقانه به تصویر می‌کشد.

نصرالله کسراییان پدر قوم‌شناسی ایران نیز از سوی ناصری معرفی شد. به گفته‌ی مربی هنری استان کرمانشاه، وی مردم‌نگار بوده و در سفرهایی که به سراسر ایران داشته توانسته عکس‌هایی از طبیعت و عشایر ایران را ثبت کند. کسراییان کتاب‌های زیادی از عکس‌هایش به چاپ رسانده است که کتاب «سرزمین ما ایران» یکی از موفق‌ترین کتاب‌های اوست.

ناصری، عباس کیارستمی  که اغلب با فیلم‌هایش شناخته شده  را هنرمندی دانست که از نقاشی شروع کرد و به عکاسی و سینما رسید. او گفت: کیارستمی درک غنی و نگاه حساس و تیزبینی نسبت به اطراف داشت و عکس‌هایش را با احساس شاعرانه‌اش در هم می‌آمیخت.

این آخرین نشست مجازی انجمن عکاسی در کانون فارس بود که پایان سال ۱۴۰۰ برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =