تاکید بر مرکز محوری و توجه به شعار سال در برنامه‌ریزی‌ها

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سیستان و بلوچستان: توجه به تفاوت‌های هر مرکز، تمرکز بر فعالیت‌های اعضای مراکز و تحلیل کارشناسی از جمله ضرورت‌هایی است که در برنامه‌ریزی‌ها باید پیش روی ما باشد تا برنامه‌هایی خلاق برای مراکز فرهنگی‌هنری، به عنوان خطوط مقدم جبهه‌ی فرهنگی طراحی و اجرا شود

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون سیستان و بلوچستان، نخستین جلسه شورای اداری استان با حضور همکاران برگزار شد.

مدیرکل کانون استان در بتدای این جلسه با تبریک سال نو و فرارسیدن ماه مبارک رمضان گفت: سال گذشته، سالی بسیار دشوار هم به لحاظ فرهنگی و هم از نظر اقتصادی برای کل جهان بود.

معصومه هادی سپس با قدردانی از تلاش‌های همه‌ی همکاران گفت: با وجود همه‌ی مشکلات و چالش‌های موجود، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان، سال پرباری را در سطح استان و کشور تجربه کرد.

وی در این خصوص گفت: این توفیق هم در مقایسه‌ی عملکرد کانون استان با فعالیت‌های خود در سال‌های پیش و هم در مقایسه با سایر دستگاه‌های اجرایی استان به دست آمد به گونه‌ای که با توجه به شاخص‌های ارزیابی عملکرد، کانون رتبه‌ی دوم را در سطح استان کسب کرد.

در بخش کشوری نیز هادی با اشاره به رتبه‌های متعدد همکاران و اعضا و هم‌چنین فعالیت‌هایی چون کسب سهمیه‌ی استخدام کشوری و دریافت اعتبارات چشمگیر استانی اشاره کرد و گفت: حاصل این موفقیت‌ها درخواست‌های همکاری دستگاه‌هایی است که کانون استان را به عنوان یک دستگاه متخصص قوی در عرصه‌ی کودک و نوجوان می‌شناسند.

مدیرکل کانون در ادامه با بیان این نکته که آغازگر یک حرکت نوین در جهت تحول آفرینی در کانون هستیم گفت: همه‌ی فعالیت‌ها و اقداماتی که در زمینه‌های جذب اعتبار و تامین نیروی انسانی و... صورت گرفته، در جهت بهتر شدن اوضاع انجام شده زیرا اگر ساختار مناسب‌تری داشته باشیم؛ فعالیت‌های بهتری خواهیم داشت و تاثیر مثبت آن در حوزه‌ی فرهنگی نمود خواهد داشت.

وی «مرکز محوری» را مبنای کارها و فعالیت‌های کانون دانست و گفت: مراکز فرهنگی‌هنری، به عنوان خطوط مقدم جبهه‌ی فرهنگی، باید مورد توجه ویژه باشند.

توجه به تفاوت‌های هر مرکز، تمرکز بر فعالیت‌های اعضای مراکز، تحلیل کارشناسی و در نهایت ارایه‌ی برنامه‌های خلاق از جمله توصیه‌های مدیرکل کانون به کارشناسان در این بخش از سخنان خود در خصوص اهمیت مراکز بود.

توجه به شعار سال در برنامه‌ریزی‌ها، تعامل با دستگاه‌ها، فعالیت‌های انجمن‌ها، شناسایی استعدادهای کودکان و نوجوانان در مدارس، پرهیز از مهرواره زدگی و جشنواره زدگی و برنامه‌ریزی برای کلاس‌های ویژه برای فصل تابستان دیگر بخش‌های سخنان هادی در جمع همکاران، در نخستین جلسه‌ی شورای فرهنگی سال جدید بود.

گفتنی است پیش از سخنان مدیرکل کانون، همکاران بخش اداری گزارش‌های کوتاهی از عملکرد حوزه‌ی خود در سال ۱۴۰۰ ارایه و برنامه‌های خود برای سال جدید را بیان کردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 8 =