نخستین نشست انجمن عکاسان نوجوان کانون گلستان در سال ۱۴۰۱

در نخستین جلسه انجمن عکاسان نوجوان کانون پرورش فکری گلستان عکاسان نوجوان با موضوع« کادربندی، نقاط طلایی، و قانون یک سوم» آشنا شدند.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گلستان، اولین جلسه انجمن عکاسان نوجوان گلستان به مدرسی حامد ممشلی، مسوول انجمن و با حضور تعدادی از اعضای مرکز فرهنگی هنری گالیکش برگزار شد.

ممشلی در ابتدا در مورد نحوه ی کادربندی توضیحاتی داد و گفت: یکی از مهم‌ترین مواردی که ما را به سمت داشتن یک عکس زیبا و حرفه‌ای هدایت می کند توجه به کادر عکس است و اگر نکات ساده‌ای که باید در کادربندی عکس به آنها توجه شود را بدانیم و آنها را در هنگام عکاسی، رعایت کنیم به مراتب عکسی زیباتر و گاه حرفه‌ای ثبت خواهیم کرد.

وی در ادامه با اشاره به نقاط طلایی توضیح داد: اگر کادر را به سه قسمت افقی و عمودی تقسیم کنیم، این خطوط در چهار نقطه با هم برخورد می‌کنند که به این نقاط، نقاط طلایی می گویند؛ اهمیت این نقاط به این دلیل است که چشم بیننده در نگاه اول ناخودآگاه به طرف این نقاط متمرکز می‌شود و به همین دلیل باید سعی کرد اجزایی را که در تصویر اهمیت بیشتری دارند در این نقاط قرار داد.

قانون یک سوم عکاسی قسمت بعدی این نشست بود که به همراه نماهنگ و تصاویر به اعضاء آموزش داده شد.

در انتها، اعضا به همراه مربی با توجه به موضوعات مربوط به کلاس در محوطه و فضای سبز مرکز به عکاسی پرداختند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 7 =