کد خبر: 313863
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردین ۱۴۰۱ - ۰۱:۱۹
بازدید 95
تحول شخصیت‌ها در داستان می‌تواند اتفاقات و برخوردهای خوبی را رقم بزند

سی امین انجمن نویسندگان کانون پرورش فکری استان همدان،دوشنبه ۲۹,فروردین ۱۴۰۱ برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان سی‌امین انجمن نویسندگان کانون استان همدان در روز دوشنبه ۲۹ فروردین ماه با حضور مریم کوچکی نویسنده و منقد حوزه کودک و نوجوان برگزار شد.

مریم کوچکی ضمن تحلیل خط به خط داستان اعضاء و تاکید بر رعایت همه عناصر در داستان، ایراد نمود، اولین عاملی که موجب تقویت یک نویسنده می‌شود، رعایت اصول داستان نویسی و توجه به تمامی جوانب داستان است. شجاعت در نوشتار همراه با مطالعه که از پرداختن به سوژه ‌های تکراری جلوگیری می‌کند و ذهن نویسنده را تقویت می‌کند تا بتواند همواره با نوگرایی و خلاقیت خواننده را تا پایان داستان همراه خود نگهدارد.

این نویسنده و منتقد ادبی در ادامه در خصوص حادثه در داستان خاطر نشان نمود: حادثه خاصی که موجب تعلیق مخاطب شود دیده نمی شود. ما اگر مبنا را بر تحول شخصیت بگذاریم اتفاقات و برخورد های بیشتری نیاز داریم، و افزود: موضوع محدود است. و این فکر و اندیشه است که لباسی نو بر قامت موضوع می‌پوشاند.و پردازش درونمایه درست داستان است که نا محدود است و نو و کهنه بودن داستان را مشخص می‌کند. 

در ادامه ی این نشست مجازی، ضمن بررسی و نقد داستان های اعضای نوجوان توسط سایر اعضای انجمن و مربیان ادبی درخصوص برخی از عناصر داستانی از قبیل، رعایت اصل علت و معلول، و استفاده از لغات و اصطلاحات داستانی و پرداختن به ژانرهای مختلف را مهم دانستند.

گفتنی است که مریم کوچکی کارشناس ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان دارای چندین اثر و قاله و برگزیده چندین جشنواره کشوری می‌باشند. وهمکاری نزدیکی با کتاب ماه کودک و نوجوان، کیهان بچه‌ها، دوچرخه، یکی بود یکی نبود، سلام بچه‌ها دارند.

در این نشست که تعداد ۴۱ نفر از کارشناسان،مربیان و اعضای انجمن حضور داشتند، به مدت۱۲۰ دقیقه در فضای مجازی برگزار گردید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 16 =