گردهمایی سالانه‌ی همکاران در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سیستان و بلوچستان برگزار شد

مدیرکل کانون پرورش فکری سیستان و بلوچستان: مربی‌مسئولان مراکز فرهنگی‌هنری به عنوان قلب تپنده و فرماندهان کانون در مرکز با توجه به شناختی که نسبت به نیازها و بافت اقلیمی و فرهنگی مناطق دارند، با برنامه‌ریزی خلاق «روح زندگی» را به مراکز می‌دمند

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون سیستان و بلوچستان، گردهمایی سالانه با حضور همکاران سراسر استان، به صورت حضوری و مجازی برگزار شد.

معصومه هادی در این جلسه با تبریک فرارسیدن هفته معلم و عید سعید فطر گفت: ما در مجموعه‌ی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، به عنوان خانه‌ی مهربانی، دغدغه‌های مشترکی داریم و برای توفیق این خانواده نیازمند تلاش همه‌ی افراد هستیم.

مدیرکل کانون سپس با اشاره به شعار «مرکز محوری»، فلسفه‌ی طرح این شعار را اهمیت مراکز فرهنگی‌هنری کانون اعلام کرد و گفت: مربی‌مسئولان مراکز فرهنگی‌هنری به عنوان قلب تپنده و فرماندهان کانون در مرکز، با توجه به شناختی که نسبت به نیازها و بافت اقلیمی و فرهنگی مناطق دارند، بهترین گزینه برای برنامه‌ریزی هستند.

هادی ادامه داد: در مراکز کانون «زندگی» جریان دارد و همکاران با برنامه‌های خلاق خود می‌توانند روح زندگی را، در استانی که مقام معظم رهبری از آن تعبیر به گنج پنهان کرده‌اند، شاداب‌تر کنند و ما هم در ستاد وظیفه‌ی پشتیبانی از این برنامه‌ها را داریم تا به بهترین نحو به مرحله‌ی اجرا برسند.

مدیرکل هم‌چنین توجه به شعار سال، که از سوی مقام معظم رهبری اعلام شده(تولید، دانش‌بنیان و اشتغال)، را چراغ راه فعالیت‌ها دانست و اعلام کرد مراکز برای تحقق آن لازم است، برنامه‌های خلاقانه طراحی و اجرا کنند.

«اولویت‌بندی نیازها» توصیه‌ی دیگر مدیرکل کانون به همکاران حاضر در جلسه بود که آن را یکی از گام‌های مهم در شکوفایی مراکز کانون دانست و افزود: بسیاری از مسایلی که شما در سخنان خود به آن اشاره کردید، دغدغه‌ی ما و همکاران در ستاد است که نشست‌های کارشناسی زیادی برای بررسی آنها صورت گرفته؛ «اولویت‌بندی» راهکاری است که می‌تواند مرحله به مرحله ما را به تحقق برنامه‌ها نزدیک کند.

مدیر کانون زبان ایران در استان در بخش دیگری از سخنان خود به شرایط خوب فعالیت کانون زبان ایران در سال گذشته اشاره کرد و ضمن تشکر از همکاران برای تلاش آنها در زمینه‌ی معرفی این ظرفیت بزرگ در سطح استان، ادامه و بهبود این شرایط را نیازمند همکاری و همدلی همه‌ی آنان دانست.

احترام به فرهنگ ایثار و شهادت و ترویج ارزش‌های دفاع مقدس از توصیه‌های مهم مدیرکل به همکاران بود. تعامل با دستگاه‌ها، ارایه‌ی خدمت به کودکان بی شناسنامه، افزایش ساعت کار همکاران پاره‌وقت، کلاس‌های برخط و آموزش سامانه‌های کانون به همکاران دیگر بخش‌های سخنان هادی در گردهمایی سالانه بود.

گفتنی است پیش از سخنان مدیرکل کانون استان، نمایندگان سه حوزه در شمال (سیستان)، مرکز(زاهدان) و جنوب(بلوچستان)در مورد وضعیت و مسایل جاری مراکز سخن گفتند و پیشنهادهایی برای ارایه‌ی خدمات به تعداد بیشتری از مخاطبان ارایه دادند.

هم‌چنین معاونان فرهنگی، مالی و اداری و کارشناس- مسئول فرهنگی، هنری و ادبی به ترتیب در خصوص برنامه‌ریزی‌ها، اهمیت بحث مالی و کارگاه‌های تخصصی توضیحاتی ارایه کردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 11 =