تعامل مربیان و  معلمان کانون گام موثری در افزایش خلاقیت و جذابیت کلاس درس

مهری فلاح، سرپرست کانون البرز در دیدار با معلمان مدرسه آزاده کمالشهر کرج بر لزوم تعامل هر چه بیشتر معلمان و مربیان کانون برای افزایش خلاقیت و جذابیت کلاس های درسی تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره‌ کل کانون البرز، این مقام مسوول همچنین ضمن معرفی فعالیت‌ها و تاکید بر انتقال آموزه‌های مختلف به شیوه‌های غیر مستقیم از طریق فعالیت‌های جذاب و اثر بخش، «کتابخوانی» را اصلی ترین فعالیت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان عنوان کرد و افزود ما در کانون از تمام فعالیت‌های فرهنگی، هنری و ادبی بهره می‌گیریم تا کودکان و نوجوانان را به سمت مطالعه و کتابخوانی هدایت کنیم و در این مسیر از ابزارهای ویژه‌ای مثل قصه‌، عروسک، نقاشی، سفالگری و ... بهره می بریم .

 سرپرست کانون البرز ضمن تبریک هفته بزرگداشت مقام معلم همه ایام را روز معلم دانست و بر لزوم توجه تمام مسوولان به خدمات شایسته این گروه از جامعه تاکید کرد؛ همچنین  معلمان را نیروهای ارزشمند سرزمین اسلامی ایران معرفی کرده و افزود جایگاه معلم بسیار رفیع است و تاثیر فعالیت معلمان در زندگی فردی ما قابل مشاهده است به نحوی که همه ما معلمانی داشته‌ایم که به ما علاوه بر آموختن علم و دانش درس زندگی داده‌اند و امروز نیز این وظیفه بر دوش ما مربیان و شما معلمان است که با تعامل ارزنده و هدایت کودکان و نوجوانان مسیر درست زندگی را به آن‌ها نشان دهیم و این امر میسر نخواهد شد مگر آن که ما با یکدیگر ارتباط مستمر داشته و  از تجربیات هم استفاده کنیم.

این مقام مسوول در بخش دیگری سخنانش از معلمان خواست که خودشان به مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مراجعه کرده و از نزدیک با فعالیت‌ها و محصولات فرهنگی کانون آشنا شده و این محصولات، کتاب ها و فعالیت‌ها را به دانش آموزان نیز معرفی کنند.

فلاح در پایان ضمن معرفی طرح تحول و توانمندسازی محله‌های کم برخوردار استان و فعالیت‌های قرارگاه اجتماعی و اعزام کتابخانه سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به این مناطق ابراز امیدورای کرد که بتوان با مطالبه مردم و به ویژه فرهنگیان مراکز کانون را در استان البرز و خصوصا در مناطق کم برخوردار توسعه داد.

قبل از سخنان سرپرست کانون البرز، فاطمه کاشانی مدیر مدرسه «آزاده۱» منطقه کمالشهر  از توابع ساوجبلاغ ناحیه ۴ آموزش و پرورش ضمن خوشامدگویی از حضور این مقام مسوول و کارشناسان کانون قدردانی کرد.

در پایان این نشست صمیمانه نیز لوح تجلیل و گلدان گل به کادر آموزشی مدرسه اهدا شد.

دیدار دوباره عضو و مربی

یکی از بخش‌های بسیار زیبای این دیدار ملاقات یکی از اعضای قدیم مرکز شماره ۲ کانون کرج با مربی سابق مرکز بود؛ این عضو که در حال حاضر به عنوان معلم در این مدرسه خدمت می‌کرد، بخش بزرگی از موفقیت‌های خود را مدیون حضورش در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و زحمات مربیان آن دانست.

لازم به توضیح است که تعداد دیگری از معلمان این مدرسه نیز در دوران کودکی و نوجوانی عضو مرکز هشتگرد کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بودند و از حضورشان در فعالیت‌های فرهنگی، هنری خاطرات خوشایندی داشتند.

گفتنی است این دیدار از مجموعه دیدارهای مسوولان دستگاه‌های اجرایی با معلمان به مناسبت هفته بزرگداشت مقام معلم بود که از طرف ستادی به همین عنوان به درخواست مدیرکل آموزش و پرورش استان و تاکید استاندار البرز روز چهارشنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ انجام شد.

گزارش تصویری

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =