طنین قصه‌های حماسی و تاریخی در روز بزرگداشت فردوسی طوسی در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان

هم‌زمان با فرارسیدن روز بزرگداشت حکیم فردوسی طوسی شاعر بلند آوازه ایران برنامه‌های متنوعی در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سراسر استان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان، در روز ۲۵ اردیبهشت‌ماه و هم‌زمان با فرارسیدن روز بزرگداشت شاعر حماسی ایران‌زمین ابوالقاسم فردوسی و پاسداشت زبان فارسی مراکز فرهنگی هنری این استان با اجرای برنامه‌ها و فعالیت‌های مختلف یاد و نام این شاعر حماسی را گرامی داشتند.

در این رویداد ادبی و فرهنگی تعداد ۶۵ عنوان برنامه، از قبیل: شاهنامه‌خوانی، نقالی، قصه گویی، کارگاه ادبی نوشتن خلاق، معرفی کتاب‌های حماسی و اساطیری موجود در کتابخانه‌های کانون، کلاژ اشعار، نشست ادبی، پخش فیلم رستم و اسفندیار و تهیه‌ی اینفوگرافیک برای بیش از ۳۰۰ نفر از اعضای کانون این استان اجراشد.

شایان ذکر است، علاوه بر اجرای این برنامه‌ها به منظور گرامی‌داشت این روز فرخنده، نشست تخصصی "بررسی آموزه‌های اخلاقی و انسانی در شاهنامه" با حضور "صادق ارشی " استاد و شاهنامه‌پژوه و اجرای پویش "شاهنامه‌خوانی و نقالی" در روز چهارشنبه ۲۸ اردیبهشت‌ماه با حضور اعضا و مربیان کانون استان برگزار خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =