نشست هم‌اندیشی مسوولان دفاتر تسهیل‌گری با سرپرست اداره کل کانون استان اردبیل

مسوولان دفاتر تسهیل‌گری و توسعه‌ی محلی با حضور در اداره‌ کل کانون پرورش فکری استان اردبیل و دیدار با سرپرست این نهاد فرهنگی، در راستای گسترش همکاری‌های سازنده باهدف ارتقا و توانمندسازی فکری کودکان و نوجوانان در مناطق کمتر توسعه‌یافته شهری، گفت‌وگو کردند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان اردبیل، در این نشست که ظهر روز یک‌شنبه ۲۵ اردیبهشت‌ماه سال ۱۴۰۱ برگزار شد، ملیحه ملک‌زاده فرد سرپرست کانون استان اردبیل از اقدامات و برنامه‌های فرهنگی و هم‌چنین توسعه فعالیت‌های مهارت‌محور در راستای ارتقا و توانمندسازی فکری کودکان و نوجوانان در این مناطق، سخن گفت.

ملک‌زاده فرد تصریح کرد: توجه ویژه به مناطق حاشیه و کم‌برخوردار شهری از اهداف کانون پرورش فکری در راستای عدالت فرهنگی است و کتابخانه‌های سیار کانون استان باهدف جذب و شکوفایی استعداد کودکان و نوجوانان در این مناطق حضوری پررنگ و سازنده دارند.

وی بابیان اینکه تداوم فعالیت‌ها توجه و همکاری ویژه‌ی دستگاه‌های اجرایی استان را می‌طلبد، اضافه کرد: همه کودکان باید از خدمات نهادها و سازمان‌ها بهره‌مند شوند و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با انجام فعالیت‌ها و طرح‌های اجتماع‌محور هم‌چون «امداد فرهنگی» در جهت کاهش‌ آسیب‌های اجتماعی کودکان و نوجوانان، گام‌های مهم و سازنده‌ای برداشته است.

سرپرست کانون استان اردبیل در این خصوص افزود: جذب عضو و حفظ و پایدارسازی اعضا به‌طور مستمر باید از اهداف اصلی اجرای برنامه‌ها و فعالیت‌های کانون در این مناطق باشد و در این راستا مربیان کتابخانه‌های سیار باکار جهادی می‌توانند در زمینه توسعه عدالت اجتماعی و خدمت‌رسانی فرهنگی به کودکان و نوجوانان مناطق کم برخوردار، نقش سازنده‌ای داشته باشند.

در ادامه‌ی نشست، مسوولان و کارشناسان اجتماعی دفاتر تسهیل‌گری مناطق سه‌گانه‌ی شهرستان اردبیل در سخنان جداگانه بر حضور مستمر کتابخانه‌های سیار در این مناطق تأکید و بر اجرای فعالیت‌های فرهنگی هنری کانون تاکید کردند؛ آن‌ها خواستار توجه ویژه به این مناطق و هم‌چنین شیوه‌های تعامل و همکاری بیشتر شدند.

دراین جلسه انتخاب اولویت‌ها و اقدامات کانون استان با توجه به معضلات موجود مورد بررسی قرار گرفت و به ابهامات و پاسخ‌گویی سوالات مطرح‌شده توسط مدیران دفاتر تسهیل‌گری پرداخته شد که این دفاتر نیز جهت همکاری بیش‌ازپیش و همه‌جانبه اعلام آمادگی کردند.

شایان‌ذکر است، مناطق شهری و کمتر توسعه‌ی یافته‌ی وحدت، دانش‌آباد و نیار ازجمله محله‌هایی هستند که با حضور کتابخانه‌های سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل، برنامه‌ها و فعالیت‌هایی هم‌چون کتاب‌خوانی و روخوانی کتاب، قصه‌گویی، کارگاه‌های نقاشی، نمایش فیلم، آموزش مهارت‌های زندگی به‌طور مستمر انجام می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =