ویژه‌برنامه‌ی روز بزرگداشت حکیم فردوسی در مراکز فرهنگی‌هنری سیستان و بلوچستان برگزار شد

همکاران و اعضا در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سیستان و بلوچستان به منظور پاسداشت مقام فردوسی و ارج نهادن به خدمات او به زبان و فرهنگ ایران ویژه‌برنامه‌هایی برگزار کردند

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون سیستان و بلوچستان، ویژه‌برنامه‌ی روز پاسداشت زبان فارسی و بزرگداشت فردوسی در مراکز فرهنگی‌هنری استان برگزار شد.

حکیم ابوالقاسم فردوسی، به سبب سرودن شاهنامه، به عنوان یک شاهکار ادبی و یک میراث غنی فرهنگی و ادبی، نقش بسیار بزرگی در حفظ زبان و تاریخ و فرهنگ ایران دارد و شاهنامه در ردیف بزرگترین آثار ادبی جهان همواره می‌درخشد.

در همین راستا و به منظور پاسداشت مقام فردوسی و ارج نهادن به خدمات او به زبان و فرهنگ ایران، هم‌زمان با بیست‌وپنجم اردی‌بهشت ماه، مربیان مراکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با برگزاری ویژه‌برنامه‌هایی، اعضا و دانش‌آموزان را با زندگی و جایگاه این حکیم بزرگ آشنا کردند.

معرفی کتاب، معرفی شخصیت، شاهنامه‌خوانی و نقالی بخش‌هایی از این فعالیت‌ها بود که با همراهی و همکاری مربیان و اعضا اجرا شد.

هم‌چنین اعضا در قالب نمایش خلاق، وقایع زمان فردوسی را بازگو کردند و در ادامه با برنامه‌هایی نظیر اطلاعات ادبی و بازی و سرگرمی رقابت‌های جذابی را رقم زدند.

دعوت از کارشناسان و پژوهشگران شاهنامه هم برنامه‌ای بود که باعث شد اعضا اطلاعات ارزشمندی از این کتاب حکیم توس کسب کنند.

مراکز فرهنگی‌هنری شماره سه و چهار زاهدان و چابهار از جمله مراکز کانون استان بودند که به استقبال روز پاسداشت زبان فارسی و بزرگداشت فردوسی رفتند.

گفتنی است پیش از این نیز مراکز فرهنگی‌هنری حوزه‌ی سیستان با آماده‌سازی یک سرود، نقالی و معرفی سرزمین، توسط اعضا و مربیان، برای ویژه‌برنامه‌ی مشترک کانون‌های سیستان و بلوچستان و خراسان رضوی(از تابران تا سیستان)، این روز را گرامی داشتند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =