فرهنگ‌سازی در زمینه‌ی استفاده از تولیدات داخلی جهت تحقق شعار سال

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سیستان و بلوچستان: «فرهنگ‌سازی» مطمئن‌ترین راه برای تحقق شعار سال و پاسخ به دغدغه‌های مقام معظم رهبری در خصوص کیفیت تولیدات داخلی است

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون سیستان و بلوچستان، جلسه‌ی دوره‌ای کارگروه استانی ستاد مبارزه با کالا و ارز در کانون استان برگزار شد.

مدیرکل کانون استان در این جلسه گفت: پیشرفت و توسعه‌ی هر کشور در صورتی امکان‌پذیر است که این امر خواسته‌ی قلبی و حقیقی همه‌ی مسئولان و مردم باشد و برای تحقق آن الزام عملی داشته باشند.

معصومه هادی «فرهنگ‌سازی» را راه‌کاری مطمئن برای رسیدن به نقطه‌ی مطلوب دانست و عنوان کرد: کار فرهنگی هم‌چون نهالی است که پس از گذشت چندین سال به ثمر می‌نشیند اما نتیجه‌ی آن مطلوب است.

وی حوزه‌ی کودک و نوجوان را یکی از مهم‌ترین بخش‌های هر جامعه دانست که در صورت برنامه‌ریزی صحیح می‌تواند ما را به آنچه که مورد نظر است نزدیک‌تر کند.

هادی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص کیفیت تولید داخلی، بالا بردن سطح کیفی محصولات را موجب رضایت مردم و استقبال آنان از این محصولات دانست.

تقویت هویت ملی، جلب اعتماد مصرف‌کنندگان کالاهای داخلی و برانگیختن حس افتخار در آنان نسبت به این تولیدات، دیگر راه‌کارهای مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان در این جلسه بود.

وی سپس با بیان این نکته که دستگاه‌های اجرایی باید برنامه‌های عملیاتی خود را، که ضمانت اجرایی داشته باشد، ارایه دهند، به تولیدات کانون اشاره کرد و گفت: ارایه‌ی کالاهای ایرانی در حوزه‌ی نوشت‌افزار و اسباب‌بازی با کیفیت، سال‌هاست که سرلوحه‌ی کار کانون جهت تشویق مصرف کنندگان به مصرف داخلی است.

هادی خودباوری، هم‌افزایی و معرفی ظرفیت دستگاه‌ها در زمینه‌ی تولید داخلی را سبب بهتر شدن شرایط موجود دانست که می‌تواند باعث کاهش قاچاق کالا و ارز هم بشود.

گفتنی است در ادامه نمایندگان دیگر دستگاه‌ها نیز با تاکید بر تاثیر فعالیت‌های فرهنگی، پیشنهاداتی از قبیل ایجاد روحیه‌ی مطالبه‌گری، همکاری، ایجاد کارگروه‌های تخصصی و... ارایه دادند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =