موفقیت کانون در هفتمین دوره جشنواره خاتم

همزمان با آیین پایانی هفتمین دوره جشنواره خاتم و معرفی برگزیدگان این جشنواره یکی از مربیان و دو نفر از اعضای کودک و نوجوان کانون به‌عنوان برگزیده معرفی شدند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، این جشنواره اقدامی مفید با هدف برجسته‌سازی سیره پیامبر اسلام همراه با معرفی صفات و ویژگی‌های شخصیتی حضرت محمد مصطفی(ص) است.

بر اساس فراخوان اعلام شده این مسابقه با توجه به نیازهای مخاطب و شرایط امروز جهان و مستند به اسناد و روایات معتبر برگزار می‌شود و ارسال آثار برای همه‌ گروه‌های سنی، پیروان همه ادیان و مذاهب و به زبان‌های مختلف آزاد است.

آیین پایانی این جشنواره هجدهم اردیبهشت ۱۴۰۰ برگزار و جایزه‌های سه اثر برتر در دو حوزه «کودک و نوجوان» و «بزرگ‌سال» به ترتیب نفر اول ١٢٠میلیون ریال به همراه دیپلم افتخار، نفر دوم ۸۵ میلیون ریال و دیپلم افتخار و نفر سوم ۵۰ میلیون ریال و دیپلم افتخار اهدا شد.

برهمین اساس معصومه میری مربی ادبی مرکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان جزیره هرمز برای داستان «راز خوشبختی» موفق به کسب عنوان شایسته تقدیر بخش بزرگسال در این دوره از جشنواره خاتم شد.

همچنین در بخش کودک و نوجوان، سوفیا رضایی عضو ۱۲ ساله مرکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شماره دو اهواز با همراهی طیبه پوربصیری، مربی ادبی این مرکز با داستان «چشم‌ها ادامه دارد» به عنوان برگزیده دوم و کیمیا کامرانی‌کیا عضو نوجوان مرکز شماره ۳ همدان به‌عنوان برگزیده سوم این بخش جشنواره معرفی شدند.

شایان ذکر است دفتر نشر فرهنگ اسلامی برگزار کننده جشنواره خاتم است و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، شهر کتاب، نهاد کتاب‌خانه‌های عمومی کشور، حوزه هنری، سازمان فرهنگی‌هنری شهرداری تهران، مجمع ناشران انقلاب اسلامی و... از مشارکت‌کنندگان در این رویداد فرهنگی هستند.

فراخوان هفتمین دوره جشنواره خاتم با موضوع داستان و روایت داستانی الهام گرفته از بینش و منش پیامبر اکرم (ص)، بهمن‌ماه ۱۴۰۰ منتشر و اختتامیه این دوره از جشنواره ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =