هنرمندانِ عکاس «روایت‌گران فرهنگ و زیبایی»

رییس هیئت داوران جشنواره عکس کانون پرورش فکری: هنرمندان عکاس وظیفه دارند با نگاه اندیشمندانه‌ی خود و روایت زیبایی‌ها؛ فرهنگ اصیل ایران را به رشد و بلوغ  برسانند و در جهان گسترش دهند

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون سیستان و بلوچستان، اختتامیه‌ی جشنواره‌ی عکاسی کشوری «من در کجای این سرزمین هستم» در کانون استان برگزار شد.

در بخشی از مراسمی، که به همین مناسبت اجرا شد، رییس هیئت داوران جشنواره عکس کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خطاب به برگزیدگان جشنواره گفت: شما به وسیله‌ی آثار خود بیان‌کنندگان اندیشه و تفکرهای نو و اصیل فرهنگ کشور هستید.

علیرضا کریمی صارمی سپس با بیان این نکته که شما در آغاز این راه زیبای هنری هستید، افزود: به خاطر داشته باشید که هنر بدون اندیشه، مثل نسیمی زودگذر، هیچ جایگاهی ندارد؛ بلکه باید بر اساس اندیشه و تفکر شکل بگیرد و اندیشه و تفکر هم با مطالعه و کتابخوانی حاصل می‌شود.

وی ادامه داد: عکاسی فقط یک وسیله برای ثبت زیبایی‌های پیرامون ما نیست و هنرمند باید آنچه را در ذهن خود دارد در قالب یک رسانه‌ی دو بعدی، به نام عکس، ارایه دهد تا مخاطبان با آن ارتباط برقرار و از آن استفاده کنند و وادار به تفکر شوند.

کریمی صارمی این ایجاد تفکر را در گرو اندیشه‌ی هنرمند دانست و گفت: این مهم زمانی اتفاق می‌افتد که عکاس پیوسته در حال پژوهش و تفکر باشد و با عشق و علاقه عکاسی کند.

بنیان‌گذار و رییس آژانس عکس ایران، که با پیام صوتی خود مهمان این جشنواره در سیستان و بلوچستان بود، هم‌چنین گفت: هنرمندان عکاس وظیفه دارند با نگاه اندیشمندانه‌ی خود و روایت زیبایی‌ها؛ فرهنگ اصیل ایران را به رشد و بلوغ  برسانند و در جهان گسترش دهند.

رییس هیئت داوران جشنواره عکس کانون در پایان با اشاره به تلاش‌های کانون برای گسترش فرهنگ کتابخوانی در دورترین نقاط ایران، معتقد بود کتابخوانی جایگاه واقعی خود را نیافته و به همین دلیل از هنرمندان عکاس خواست کتاب بخرند؛ کتاب بخوانند و کتاب هدیه بدهند تا با تکیه بر اندیشه، آینده‌ی بهتری را رقم بزنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 5 =