برگزاری بیست و نهمین کارگاه انجمن عکاسان نوجوان استان خوزستان

بیست و نهمین کارگاه انجمن عکاسان نوجوان استان خوزستان به صورت حضوری در خانه ماپار اهواز برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی کانون خوزستان، بیست و نهمین کارگاه انجمن عکاسان نوجوان استان خوزستان با موضوع «نقش عکاسی در میراث فرهنگی » و با حضور علیرضا مردانی مدرس و داور جشنواره های عکاسی ، کارشناس و مربیان هنری و نوجوانان علاقه مند به هنر عکاسی در خانه ماپار برگزار شد.

علیرضا مردانی ابتدا با تعریفی از فرهنگ در زندگی و اجتماع وهمچنین تاثیر آن بر دیدگاه هر انسانی، اعضا را با این موضوع آشنا کرد و گفت: هر یک از ما به‌عنوان یک عکاس می‌توانیم بر فرهنگ کشور تاثیر گذار باشیم.

وی در ادامه با نشان دادن تصاویری از نشریه نشنال جئوگرافی، اعضا را با بوم‌شناسی، فرهنگ، طبیعت و ... در  فرهنگ ها و کشورهای  مختلف آشنا کرد و بر این موضوع تاکید داشت:یک عکس خوب در واقع نگاه خلاق عکاس را نشان می دهد.

مردانی اضافه کرد؛ یکی از مهم ترین موضوعاتی عکاسی در میراث فرهنگی، تغییر بعضی از مفاهیم در زندگی و اجتماع انسان ها است.

او گفت: از نمونه های  بارز این تغییرات می توان به آلبوم های خانوادگی اشاره کرد که در آن ها به مرور زمان، تحول در نوع پوشش، نحوه عکاسی و ایستادن سوژه در روبروی دوربین را به خوبی درک کرد.

این مدرس عکاسی تشریح کرد:  از جذابیت‌های عکاسی این است که چیزهایی را ثبت و ضبط می‌کنید که فقط در عکس وجود دارد و این جنبه از سندیت، باید مورد توجه عکاس قرار گیرد تا با دقت بیشتری عکاسی کند،زیرا روزی عکس ها سند آن مکان برای آینده خواهد بود.

مردانی در پایان  با مطرح کردن تکنیک های عکسبرداری از اشیای قدیمی و امکان تاریخی به این نکته اشاره کرد که فلش زدن ممکن است باعث تغییر رنگ آن ها شود و عکاس باید برای حفظ این میراث برجای مانده به این مورد توجه نشان دهد.

گفتنی است : این رویداد هنری با پرسش و پاسخ  میان اعضا و مدرس پایان یافت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 5 =