گرامی داشت روز پویا نمایی در مراکز کانون البرز

مراکز کانون استان البرز همزمان با آخربن روز جشنواره ی بین المللی پویا نمایی(روز پویانمایی) تهران فیلم های برگزیده ی بخش کودک و نوجوان را نمایش دادند .

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون البرز، یکی از بخش های جنبی که برای دوازدهمین دوره ی جشنواره‌ی بین‌المللی پویا نمایی تهران در نظر گرفته شده بود ، نام گذاری اخرین روز جشنواره به نام «روز پویا نمایی» و  نمایش فیلم های برگزیده ی ادوار گذشته در بخش کودک و نوجوان بود .

بر همین اساس تمامی مراکز ثابت و سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان البرز ساعت نه و نیم صبح با حضور اعضا و مربیان و مسولان و خانواده ها و اولیای تربیتیبه تماشای بسته‌ی ویژه ی هشتاد و سه دقیقه ای فیلم‌های منتخب نشستند.

روز پویا نمایی فرصتی برای آشنایی علاقه مندان برای این هنر / کانون البرز فرصت آشنایی علاقه‌مندان با پویانمایی را فراهم می کند

مهری فلاح سرپرست کانون استان البرز،  ضمن حضور در مراسم ویژه ی روز پویا نمایی که در مرکز مجتمع افرینش های کانون برگزار شد،  هدف از برگزاری این برنامه  را علاوه بر  اشنایی کودکان و نوجوانان کانونبی و خانواده‌های آنان با  هنرپویا نمایی و فیلم‌های برتر دوره های گذشته، فراهم کردن  فرصتی برای آشنایی و آموزش مقدماتی این هنر به علاقه مندان دانست  تا با این نشست ترغیب شوند تا در مسیر مورد علاقه خود و ثبت نام در کارگاه های ساخت پویا نمایی گام بردارند.

این مقام مسوول ضمن تجلیل از اعضای برگزیده ی انیماتور در رابطه با نقش  کانون پرورش فکری استان  و مربیان آن در زمینه  مهارت افزایی به این عزیزان، سخن گفته  و ضمن تشکر از  اولیای حاضر در نشست گفت ما آمادگی داریم تا با دریافت مجوز از ستاد کشور، کارگاه‌های ویژه ای در این زمینه برای والدین نیز برگزار کنیم .

کودکان و نوجوانان به تکنیک و خلاقیت موجود در پویانمایی‌ها توجه کنند

نیلوفر سادات فخرائی، کارگردان و انیماتور بومی استان که  به عنوان میهمان ویژه و کارشناس بخش نقد و بررسی انیمیشن‌ها در این نشست تخصصی حضور داشت ضمن بیان اهمیت توجه به استفاده صحیح از رنگ‌ها، دیالوگ‌ها، شخصیت پردازی مناسب و خلاقیت و تکنیک  موجود در پویانمایی و بیان چند تکنیک و فن کاربردی از چگونگی تاثیرگذاری این عوامل بر مخاطب سخن گفت .

در پایان این نشست تخصصی با حضور سرپرست استان و کارشناسان از نیلوفر فخرائی، کارشناس برنامه و جمعی از اعضای برتر انیماتور مراکز مختلف کانون استان تجلیل شد .

شایان اصلی و  امیر مهدی براتی از مرکز مجتمع، کیاوش جوادی گلرودباری و محمد خدایی از مرکز هشتگرد؛ یکتا تبریزی، صبا عابدینی، ریحانه مولایی، کیمیا اسماعیلی و حدیثه بابایی‌ها، اعضای مرکز شماره ۲ کانون کرج، اعضایی بودند که با دریافت لوح تجلیل و هدییه فرهنگی مورد تشویق قرار گرفتند.

گفتنی است ویژه برنامه روز پویا نمایی در دیگر مراکز گستره استان البرز نیز به صرت همزمان راس ساعت۹/۳۰صبح آغاز شد .

کتابخانه سیار کانون البرز نیز فیلم‌های منتخب را در زینبیه روستای اغلان تپه برای کودکان و نوجوانان به نمایش گذاشت .

اجرای ویژه برنامه‌های فرهنگی مانند کارگاه تصویرگری، کارگاه آشنایی با هنر انیمیشن و طراحی فرم نظر سنجی الکترونیک توسط واحد فناوری اطلاعات استان و نصب این فرم در تمامی مراکز استان از دیگر برنامه های کانون البرز در این روز بود .

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =