کد خبر: 315376
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۸
بازدید 597
 تندیس طلایی دوازدهمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران به محبوبه کلایی رسید

تندیس طلایی بهترین پایان‌نامه نظری و جایزه ویژه هیات داوران به دیوار چهارم دربخش کوتاه به دلیل خلق دنیایی شگفت انگیز از واقعیت و خیال برای بیان داستانی تاثیرگذار ساخته‌ی محبوبه کلایی عضو ارشد مرکز فرهنگی هنری شماره دو کانون استان قم رسید.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قم؛ آیین  اختتامیه دوازدهمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران با حضور مدیران سینمایی، بزرگان و فعالان عرصه انیمیشن و داوران ایرانی و خارجی جشنواره شامگاه پنج‌شنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۱ در سالن شهید بهنام محمدی مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد.

در این جشنواره محبوبه کلایی عضو ارشد کانون استان قم جایزه ویژه هیات داوران و همچنین تندیس طلایی بهترین پایان‌نامه نظری را از آن خود کرد .

 جایزه ویژه هیات داوران به دلیل خلق دنیایی شگفت‌انگیز و خیال‌انگیز از واقعیت و خیال برای بیان داستانی تاثیرگذار به محبوبه کلایی برای فیلم «دیوار چهارم» رسید.

همچنین در بخش پایان‌نامه‌های برتر؛ تندیس طلایی بهترین پایان‌نامه نظری  هزینه‌های چاپ و انتشار پایان نامه به صورت کتاب به  محبوبه کلایی از دانشگاه هنر با موضوع: تدوین ساختار فضا در انیمیشن به مثابه فضای ریزوماتیک به محبوبه کلایی رسید.

پس از بررسی و مطالعه پایان نامه‌های ارسال شده بر اساس ملاک های داوری به شرح زیر، پایان نامه‌های رسیده ارزیابی شدند:

۱. کاربردی بودن پایان‌نامه و تأثیر گذار بودن آن در افزایش بنیه علمی جامعه انیمیشن

۲. رعایت اصول علمی و قوائد نگارش صحیح پایان نامه به عنوان یک اثر علمی–پژوهشی

۳. قابلیت تبدیل پایان نامه به یک کتاب با مخاطب حداکثر

محبوبه کلایی متولد شهر قم، انیماتور، فیلمساز، طراح گرافیک و کارگردان فیلم‌های انیمیشن کوتاه و تجربی و فارغ‌التحصیل دانشگاه هنر تهران است. او  درسال ۲۰۲۱ صاحب جایزه زاگرب شد.

شایان ذکر است کلایی در سال ۱۳۷۹ به عضویت مرکز شماره ۲ کانون استان قم درآمد و از همان سال‌های ابتدایی با حضور فعال در کارگاه‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری رتبه‌های مختلفی را در زمینه های نقاشی و کتابخوانی و هم‌چنین جشنواره های ادبی استانی و کشوری از آن خود کرده و در ادامه به صورت دوره ای مربی کارگاه‌های تابستانه را نیز به عهده داشت.

. دوازدهمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران از ۸ تا ۱۲ خرداد در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 6 =