کد خبر: 315429
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۱
بازدید 532
افتتاح دو کتابخانه در مدارس کم برخوردار روستاهای سامن

در راستای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی و تشویق کودکان و نوجوانان به مطالعه، نهمین و دهمین کتابخانه کانون پرورش فکری در مدارس روستاهای کلیل آباد و آبدر شهر سامن ملایر افتتاح شد .

به گزارش روابط‌عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان، روز سه شنبه ۱۷ خرداد ماه نهمین کتابخانه اهدایی کانون به مدرسه شهید هوشنگ حاتمی روستای کلیل آباد، به نام سردار شهید حاج حسن تاجوک، از شهدای شاخص شهرستان ملایر افتتاح  شد. قابل ذکر است در این برنامه، مربی کتابخانه سیار روستایی کانون ملایر صادق تاجوک فرزند شهید والامقام سردار شهید تاجوک حضور داشت.


 همچنین دهمین کتابخانه اهدایی کانون به مدرسه فاطمیه روستای آبدر از توابع شهر سامن به نام شهیده نوجوان ناهید رسولی آبدر،  که از شهدای حمله هوایی رژیم بعثی  عراق است نام‌گذاری گردید.
در افتتاح این کتابخانه‌ها که با حضور کارکنان کانون استان و مسئولین این دو دبستان انجام شد، محمد تقی توکلی، کارشناس آفرینش‌های ادبی کانون استان، ضمن اشاره به برنامه‌ اهدای کتاب به مدارس و مناطق کمتر توسعه یافته، گسترش فرهنگ مطالعه و ایجاد انگیزه و انس به کتاب در میان دانش آموزان را از اهم اهداف این برنامه قلمداد نمود. و اعلام داشت: کتابخانه برای کودکان و نوجوانان اتاقی است پر از دوست، و این دوستان همان یار مهربانی هستند که برای همیشه همراه و راهنمای انسان هستند.
و در ادامه این برنامه محمد صادقی، معاون ارزیابی و عملکرد اداره آموزش و پرورش شهر سامن، ضمن تقدیر از این اقدام بسیار خوب و فرهنگی مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان، در جهت اشاعه و توسعه کتابخانه در مدارس، استمرار مطالعه و توجه به امر مطالعه را در رشد فکری و شخصیتی دانش آموزان بسیار مهم دانست و افزود: آموزش و پرورش با همکاری کانون خصوصاً با حضور مربی کتابخانه سیار روستایی می‌تواند موجب افزایش  شادی و نشاط دانش آموزان محروم گردد.
شایان ذکر است، در این برنامه علاوه بر عضویت دانش آموزان علاقه مند در بخش مکاتبه‌ای مرکز آفرینش‌های ادبی کانون استان، فریبا عزتی مربی فرهنگی کانون شهر همدان نیز به اجرای برنامه قصه گویی، و معرفی کانون پرداخت.
گفتنی ‌است، این برنامه با حضور کارشناسان و مربیان کانون استان و معاون ارزیابی عملکرد، کارشناسان تربیت بدنی، و کارشناس مشاوره اداره آموزش و پرورش شهر سامن با حضور ۱۰۰ نفر از دانش آموزان و با اهداء ۶۰۰ جلد کتاب در گروه سنی کودک و نوجوان با موضوعات علمی، فرهنگی، و تاریخی اجرا گردید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 12 =