مشارکت مربیان کانون سمنان در برنامه‌های دینی و هنری

مسئولان مراکز فرهنگی‌هنری شماره یک کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سمنان و مهدی‌شهر به‌ترتیب در ویژه‌برنامه‌ی سالگرد شهید مدافع حرم و جشنواره‌ی فرش خودرنگ سنگسر به اجرای فعالیت‌های فرهنگی پرداختند.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان سمنان، راحله رجبی مسئول مرکز فرهنگی‌هنری شماره یک کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و مرکز نیکوکاری تخصصی «سایه‌بان امید» سمنان از برگزاری ویژه‌برنامه‌ی ششمین سالگرد شهادت عباس دانشگر شهید مدافع حرم در شامگاه چهارشنبه ۱۸ خرداد ۱۴۰۱ با حضور پرشور اقشار مختلف مردم به‌ویژه خانواده معظم شهدا در محل امامزاده علی اشرف(ع) سمنان، خبر داد و گفت: در شبستانی که برای کودکان و نوجوانان در نظر گرفته شده بود فعالیت‌های متنوع فرهنگی مانند پخش کلیپ معرفی شخصیت شهید دانشگر، پخش پویانمایی با موضوع سربازان مدافع حرم و کودکان جنگ سوریه، قصه‌گویی و شعرخوانی، اجرا شد.

وی افزود: در پایان برنامه، تراکت فراخوان مسابقه عکاسی با موضوع «شهید و شهادت» بین کودکان و نوجوانان، پخش و از آن‌ها برای شرکت در کارگاه‌های عمومی و تخصصی کانون در فصل تابستان، دعوت شد.

رجبی یادآور شد: از شهید دانشگر که برای دفاع از حرم آل‌الله(ع) به سوریه اعزام ‌شد و بیستم خرداد ۱۳۹۵ در نبرد با تروریست‌های تکفیری به شهادت رسید، به‌عنوان الگوی جوان مؤمن انقلابی دهه‌ی هفتادی‌ها یاد می‌شود.

محبوبه حیدریان مسئول کانون مهدی‌شهر نیز اظهار داشت: با هدف توجه به مصرف کالای ایرانی و جلوگیری از قاچاق کالا و ارز و...، به‌همراه جمعی از اعضا و والدین مرکز، ضمن شرکت در آیین اختتامیه جشنواره‌ی فرش خودرنگ سنگسر و مراسم رونمایی از اولین موسیقی فرش و تئاتر فرش در عصر چهارشنبه ۱۸ خرداد سال جاری، از نمایشگاه جانبی این رویداد با هماهنگی انجام‌شده به‌صورت رایگان، بازدید شد.

وی افزود: اعضا در قالب فعالیت فرهنگی با مشاغل، هنرهای سنتی، چهره‌ها و شخصیت‌های برجسته در این عرصه و هم‌چنین مراحل بافت یک فرش از چگونگی پرورش دام، تهیه پشم، نخ‌ریسی، دارکشی قالی و بافت فرش، طراحی نقش‌ فرش، انواع فرش و چگونگی و چرایی تغییر آن‌ها به مرور زمان با افزایش رنگ‌ها و.. آشنا شدند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 12 =