برای ورود به دنیای فانتزی باید منطق داستانی داشته باشیم.

مژگان بابامرندی میهمان بیست و هشتمین نشست انجمن نویسندگان نوجوان آفرینش، معتقد است برای اینکه در یک داستان از دنیای واقعی وارد دنیای فانتزی بشویم، باید منطقی وجود داشته باشد.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان یزد؛ به اعتقاد مژگان بابامرندی میهمان بیست و هشتمین نشست انجمن نویسندگان نوجوان آفرینش، برای اینکه در یک داستان از دنیای واقعی وارد دنیای فانتزی بشویم، باید منطقی وجود داشته باشد.
این نویسنده کودک و نوجوان افزود: باید به روابط علت و معلولی در دنیای داستان توجه کنیم و در هر صورت آن را مد نظر قرار دهیم.
مژگان بابامرندی در ادامه به لزوم بررسی تاریخی و زمینه‌ای در ادبیات داستانی اشاره کرد و گفت: اگر داستانی می‌نویسیم که در آن به رسم و رسوم بومی یک منطقه اشاره می‌کنیم باید پیش از نوشتن داستان درباره آن تحقیق و بررسی لازم را داشته باشیم تا به درستی در داستان بازتاب دهیم.
وی تصریح کرد: در داستان‌هایی که قرار است از واژگان لهجه خاصی استفاده شود، معنی آن واژه‌ها نباید داخل متن یا در پرانتز بیاید و باید حتما در پاورقی ذکر شود.
میهمان نشست بیست و هشتم این انجمن همچنین به صورت مجزا سه داستان «امید کوچک» از فاطمه بابایی، «ق مثل قنات » از زهرا فرقانی و «فیلمبردار مشهور» از امیررضا انتظاری را مورد نقد و بررسی قرار داد و نکاتی را که باعث ارتقا سطح کیفی اثر می‌شد، بیان کرد.
بیست و هشتمین نشست انجمن نویسندگان نوجوان آفرینش استان یزد عصر شنبه 21 خردادماه 1401 در نرم افزار واتساپ برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =