داستانها را پرداختن به جزییات می‌سازد

برای نوشتن داستان ریالیستی علاوه بر تخیل، تحقیق و پژوهش، باید به مقوله باورپذیری توجه ویژه‌ای داشت.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان یزد؛ میهمان بیست و هفتمین نشست انجمن نویسندگان نوجوان آفرینش گفت: داستانها را پرداختن به جزییات می‌سازد.
به اعتقاد حسین عباس‌زاده،  داستان‌ها کلی گویی نیستند؛ داستان‌ها را پرداختن به جزییات می‌سازد. 
این نویسنده کودک و نوجوان افزود: باید به جزییات داستان توجه کنیم. تصویرها را در داستان باید ببینیم و موقعیتها را لمس کنیم. استفاده درست از جزییات، یک داستان متوسط را به یک داستان عالی تبدیل می‌کند. 
عباس‌زاده در ادامه به انواع ژانرها در ادبیات داستانی اشاره کرد و گفت: فرآیند نوشتن داستان ریالیستی علاوه بر تخیل نیاز به تحقیق و پژوهش هم دارد. 
وی تصریح کرد: در داستان ریالیستی باید به باورپذیری توجه ویژه داشته باشیم؛ یعنی روابط و اتفاقات داستان باید برای مخاطب قابل باور باشد. وقتی که داستان را باور نکنیم برای ما اثرگذار نخواهد بود. 

مهمان نشست بیست و هفتم این انجمن همچنین به صورت مجزا، سه داستان «واژگانا»  از پریسا کمالی، «آخرین انفجار» از نوشین قدیرزاده و «خبر باران» از حنانه فرخی‌زاده را مورد نقد و بررسی قرار داد و نکاتی را که باعث ارتقا سطح کیفی اثر می‌شد، بیان کرد.
بیست و هفتمین نشست انجمن نویسندگان نوجوان آفرینش استان یزد عصر سه شنبه 30 فروردین ماه 1401 در نرم افزار واتساپ برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 8 =