خدمات رسانی به  ۱۰ روستای شهرستان طبس توسط کتاب‌خانه پستی کانون پرورش فکری

کتاب‌خانه پستی کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان در شهرستان طبس به کودکان و نوجوانان ۱۰ روستای این شهرستان خدمات فرهنگی کتاب محور ارایه می کند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری خراسان جنوبی؛ کتاب‌خانه پستی کانون در شهرستان طبس از سال ۱۳۹۵ فعالیت مجدد خود را در این شهرستان آغاز کرده است و هم اکنون به کودکان و نوجوانان ۱۰ روستای این شهرستان که دسترسی به منابع مطالعاتی تخصصی حوزه کودک و نوجوان را ندارند خدمات فرهنگی کتاب محور به صورت رایگان ارایه می کند.

گفتنی است؛ معرفی کتاب، امانت کتاب، اجرای مسابقات مختلف فرهنگی، هنری و ادبی از جمله فعالیت‌های کتاب محوراین کتاب‌خانه کانون استان است که بیش از ۲۰۰ کودک و نوجوانان مناطق روستایی شهرستان طبس در بخش‌های مرکزی، دیهوک و دستگردان از آن بهره مند هستند.

 طاهره حمیدی مدیر کل کانون استان نیز در خصوص اهداف این نوع از کتاب‌خانه های کانون گفت: این فعالیت‌ها در راستای عدالت فرهنگی، افزایش سطح مطالعه کتاب و ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی، کشف و شناسایی استعدادهای کودکان ونوجوانان توانمند روستایی انجام می شود تا در کنار این اهداف خلاء در دسترس نبودن کتاب برایشان به این شیوه پر شود.

وی  با بیان اینکه در حال حاضر دو کتاب‌خانه پستی کانون در شهرستان‌های طبس و بیرجند فعال هستند افزود: ارتقای برنامه‌های فرهنگی ویژه کودکان و نوجوانان و ترویج مطالعه از  اهم برنامه های کانون پرورش فکری است و امیدواریم شاهد ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی در روستاها ومناطق دور افتاده و کم برخوردار از طریق کتاب‌خانه‌های پستی کانون باشیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 5 =