کانون از نهادهای تاثیرگذار در حوزه کودک و نوجوان است

روز دوشنبه سی خرداد ۱۴۰۱، مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمانشاه با سرپرست کانون پرورش فکری استان کرمانشاه در زمینه اجرای برنامه‌های مشارکتی دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه، روز دوشنبه سی خرداد ۱۴۰۱، مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمانشاه با سرپرست کانون استان دیدار و گفت‌وگو کرد.

در ابتدای این دیدار، محمد خیاط‌زنجانی، سرپرست کانون استان کرمانشاه، گزارشی از فعالیت‌های کانون استان را ارائه کرد.

خیاط‌زنجانی با استقبال از اجرای برنامه‌های مشارکتی، افزود: کانون نباید در خودش خلاصه شود و باید پیوست فرهنگی با اداره‌ها و نهادها داشته باشد.

سرپرست کانون استان کرمانشاه همچنین گفت: توسعه برنامه‌های مشارکتی یکی از مهمترین اهداف ماست. و ضمن اجرای کیفی و کمّی، باید اجرای این فعالیت‌ها و برنامه‌ها تاثیرگذاری مطلوب را بر کودکان و نوجوانان نیز داشته باشد.

سردار ناصر باباخانی، مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمانشاه نیز انتصاب محمد خیاط‌زنجانی به عنوان سرپرست کانون پرورش فکری استان را به او تبریک گفت.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان با ابراز خرسندی از نگاه سرپرست کانون به اجرای برنامه‌های مشارکتی، افزود: خوشحالیم که بتوانیم با مشارکت کانون، قدم‌های خوبی برای کودکان و نوجوانان برداریم.

سردار باباخانی، بحث کودک و نوجوان را مهم و تربیت کودکان و نوجوانان را نسبت به آنچه نظام از دست‌اندرکاران انتظار دارد، امری ضروری و بایسته عنوان کرد.

او همچنین، با اشاره به اینکه؛ انسان در همه سن‌ها همیشه نیاز به آموزش دارد، معرفی داشته‌های انقلاب به کودکان و نوجوانان را امری ضروری دانست و افزود: کودکی که الان هست، دوره انقلاب را ندیده است، دوران دفاع مقدس و ... را ندیده است.نیازمند دانستن سوابقی است که دیگران این دوران را گذراننده‌اند. و این همان، جهاد تبیینی است. لازم است که با زبان کودکانه با آنها از دوران مختلف انقلاب بگوییم. و این وظیفه همه ماست.

سردار باباخانی همچنین، حضور مجموعه کانون پرورش فکری در حوزه برنامه‌سازی برای صدا و سیما را خواستار شد.

او افزود: صدا و سیما با کمک کانون می‌تواند در حوزه کودک و نوجوان کارهای مهم و تاثیرگذاری را انجام دهد. زیرا کانون یکی از جاهای تاثیرگذار بر کودکان و نوجوانان است.

در ادامه این جلسه، دو تن از کارشناسان اداره کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس به ارائه گزارشی از برنامه‌های اجراشده در حوزه کودک و نوجوان استان پرداختند.

در پایان، بر انعقاد تفاهم‌نامه میان کانون و بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمانشاه برای اجرای برنامه‌های مشارکتی تاکید شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =