درخواست حضور مستمر کانون پرورش فکری سیستان و بلوچستان در نصرت‌آباد

مدیرکل کانون پرورش فکری سیستان و بلوچستان: تلاش همه‌ی ما در کانون، پرورش و آموزش کودکان و نوجوانانی است که امور خود را بر اساس تفکر انجام دهند

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون سیستان و بلوچستان، جلسه‌ی مدیرکل کانون استان با مدیر و معاونان آموزش و پرورش شهرستان نصرت‌آباد برگزار شد.

در ابتدای این جلسه مدیرکل کانون استان گفت: سال‌های همه‌گیری بیماری کرونا و تاثیر آن بر برنامه‌های حضوری کانون، شکل اجرای برنامه‌های ما را در آن دوران سخت، تغییر داد و خوشبختانه با فراهم‌شدن امکان اجرای برنامه‌های حضوری، شاهد استقبال بی‌نظیر کودکان و نوجوانان از مراکز و کارگاه‌های کانون هستیم.

معصومه هادی سپس عنوان کرد: تلاش همه‌ی ما در کانون، پرورش و آموزش کودکان و نوجوانانی است که امور خود را بر اساس تفکر انجام می‌دهند.

وی در ادامه با ابراز خرسندی از برگزاری چنین نشستی گفت: مقام معظم رهبری همواره برای رشد و پرورش استعدادهای فرزندان استان دغدغه دارند و بر ما فرض است با مشارکت و کار جهادی در حوزه کودک و نوجوان، برنامه‌ریزی و انجام فعالیت داشته باشیم.

مدیرکل کانون سپس با اشاره به سابقه‌ی همکاری موثر کانون و آموزش و پرورش نصرت‌آباد گفت: حضور تریلی نمایش سیار کانون، امداد فرهنگی، حضور همکاران واحد سیار و فراهم کردن شرایط حضور کودکان و نوجوانان نصرت‌آباد در مراکز فرهنگی‌هنری کانون در زاهدان بخشی از برنامه‌های ما برای تحقق شعار خدمت‌رسانی به همه‌ی کودکان و نوجوانانی است که از نعمت مراکز ثابت کانون محروم هستند.

هادی هم‌چنین با بیان این نکته که درخواست احداث مرکز فرهنگی‌هنری کانون در نصرت‌آباد به مسئولان ارایه شده و در دست بررسی است، به مسئولان حاضر در جلسه پیشنهاد داد با اولویت‌بندی نیازهای کودکان و نوجوانان، ابتدا برای تابستان آنان برنامه‌ریزی انجام دهند و سپس به گسترش آن در شش ماهه‌ی دوم بپردازند.

آموزش معلمان مدارس نصرت‌آباد، به عنوان رابطان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، یکی از راهکارهای هادی برای ارایه‌ی خدمات فرهنگی، هنری و ادبی کانون به تعداد بیشتری از مخاطبان در این شهرستان بود که در توضیح این بخش از سخنان گفت: فعالیت‌های کتاب‌محور کانون، مسیری مطمئن برای پرورش نسلی کتابخوان است، زیرا مردم کتابخوان،خوش فکر تر هستند و مشکلات را تحلیل می کنند و راهکار ارایه می دهند همچنین  افراد اهل کتاب،مسایل کمتری برای جامعه به وجود می‌آورند و از سوی دیگر آسیب کمتری هم می‌بینند و به همین دلیل وجود نیروهای آموزش دیده می‌تواند یاری‌گر ما در این مسیر باشد.

 مدیر کانون زبان ایران در استان سپس با اشاره به یک قرن فعالیت کانون زبان ایران، به عنوان استانداردترین موسسه‌ی آموزش زبان در غرب آسیا، این موسسه‌ی بزرگ را دریچه‌ای برای آشنایی کودکان و نوجوانان با دنیا دانست که توانمندی آنان را در پی خواهد داشت.

وی استفاده از آموزش‌های سازمان‌یافته، علمی و استاندارد، بهره‌گیری از مدرسان توانمند و ارایه‌ی یکسان آموزش برای همه‌ی زبان‌آموزان در ایران را از جمله مزیت‌های کانون زبان نسبت به دیگر موسسات دانست.

گفتنی است پیش از سخنان مدیرکل کانون، رییس آموزش و پرورش نصرت‌آباد اشاره‌ی به مشکلات آموزش و پرورش و خانواده‌ها در دوران بیماری کرونا داشت و از تلاش‌ها برای به حداقل رساندن این مشکلات گفت.

عبدالحمید شه‌بخش سپس با تشکر از برنامه‌های کانون برای دانش‌آموزان نصرت‌آبادی، خواهان استمرار این فعالیت‌ها برای کودکان و نوجوانان در این منطقه شد.

حسن غلامی، معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش نصرت‌آباد دیگر سخنران این جلسه بود که ضمن قدردانی از برنامه‌های کانون پرورش فکری گفت: در منطقه‌ی نصرت‌آباد در حوزه‌ی فعالیت‌های پرورشی دچار مشکلاتی هستیم و برای پوشش دادن آن، نیازمند همکاری کانون هستیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =