هماهنگی اجرای پویش ۱۸۱۸ برای نجات کودکان در سفرهای تابستانی

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سیستان و بلوچستان در جلسه‌ای با حضور کارشناسان راهنمایی و رانندگی و شهرداری از آمادگی کانون برای همیاری در اجرای پویش ۱۸۱۸ خبر داد

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون سیستان و بلوچستان، جلسه‌ی هماهنگی اجرای پویش ۱۸ ۱۸ در دفتر مدیرکل کانون استان برگزار شد.

در این جلسه معصومه هادی با اظهار تاسف از پیشامدهای ناگوار ناشی از تصادفات رانندگی برای هموطنان، به ویژه کودکان و نوجوانان، از اهمیت فرهنگ‌سازی برای کاهش این آسیب‌ها گفت.

مدیرکل کانون استان سپس در بیان احساس مسئولیت در این حوزه، به سابقه‌ی کانون در برگزاری نشست‌های مستمر با حضور کارشناسان راهنمایی و رانندگی برای کودکان در مراکز فرهنگی‌هنری استان اشاره کرد و افزود: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از پیشگامان فرهنگ‌سازی در این زمینه بوده و همواره از طرح‌ها و برنامه‌هایی که موجب افزایش آگاهی و توانمندی مخاطبان شود، استقبال می‌کند.

هادی در پایان از تاثیر طرح همیاران پلیس در فرهنگ‌سازی برای رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی گفت و خواستار ادامه‌ی این طرح شد.

پیش از سخنان مدیرکل کانون، مدیر امور آموزش فرهنگ ترافیک راهنمایی و رانندگی با بیان این نکته که هدف ما آگاهی‌بخشی و فرهنگ سازی است، گفت: کانون پرورش فکری به عنوان یکی از بخش‌های مهم فرهنگی، سهم عمده‌ای در فرهنگ‌سازی در حوزه‌ی کودک و نوجوان دارد.

سرهنگ جهانتیغ در ادامه کانون را برای همکاری در اجرای پویش ۱۸۱۸ برای نجات کودکان در سفرهای تابستانی به یاری طلبید.

گفتنی است با توجه به اینکه بر اساس آمار ارایه شده حدود ۱۸ درصد از جانباختگان حوادث رانندگی مربوط به کودکان و نوجوانان زیر ۱۸ سال است که نقشی در به وجود آمدن حوادث ندارند، پویشی راه‌اندازی شده تا با فرهنگ‌سازی در این زمینه، این آسیب‌ها به حداقل برسد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 7 =