آموزش نجوم به کودکان و نوجوانان عشایر

همزمان با برگزاری نخستین کنگره ملی ۱۱ هزار شهید جامعه عشایری کشور ایستگاه نقاشی و آسمان‌نمای سیار در چهارمحال و بختیاری برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان، عشایر قشری هستند که به واسطه زندگی در طبیعت سخت، بسیار شجاع و غیور بوده و همواره در دفاع از مرزهای سرزمین‌مان نقش ارزنده‌ای را ایفا کرده‌اند.  
این قشر جوانمرد و شجاع در زمان دفاع مقدس نیز رشادت‌های فراوانی از خود نشان دادند و در عملیات‌های زیادی شهیدان گرانقدری تقدیم انقلاب کردند.  
اکنون پس از گذشت سال‌ها به پاسداشت آن روزها برای نخستین بار کنگره گرامیداشت شهدای جامعه عشایری کشور برگزار شده است تا فرهنگ ایثار و شهادت بیش از پیش در قلب مردم عشایر نهادینه شده و نقش عشایر هرچه بیشتر تبیین شود.  

در این میان کودکان و نوجوانان که آن رشادت‌ها را به چشم ندیده‌اند نیاز است با روایت خاطرات و ایثارگری‌های شهدا با این فرهنگ غنی آشنا شوند، از همین‌رو در نخستین کنگره ملی ۱۱ هزار شهید جامعه عشایری کشور ایستگاه نقاشی و آسمان‌نمای سیار استان اجرا شد.  

این ایستگاه نقاشی با رویکردهای فرهنگی، محرومیت‌زدایی، خدمات‌رسانی، امدادی و تقویت وحدت اقوام مختلف از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان برگزار شد تا نسل جدید عشایر نیز همچون گذشتگان با ارزش‌های ایثار و شهادت بیش از پیش آشنا شوند.

جهت دیدن گزارش تصویری خبر کلیک نمایید

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =