خُنکای لذت‌بخش‌هم‌نشینی، بر پیشانی روزهای تابستانی /مربی مرکز سیارکانون میهمان کودکان روستایی است

هم‌زمان با آغاز فعالیت‌های تابستانه کانون پرورش فکری استان گیلان، مربی کتاب‌خانه سیار روستایی بخش رستم‌آباد شهرستان رودبار در مسیر برنامه‌های سالانه این مرکز، میهمان کودکان و نوجوانان روستایی است .

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون استان گیلان، توسعه عدالت اجتماعی و فرهنگی، از اولویت‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به‌شمارمی‌رود و فعالیت‌های هم‌زمان مراکز فرهنگی هنری ثابت، کتاب‌خانه‌های پستی و سیار شهری و هم‌چنین، خدمات‌رسانی مراکز فرهنگی هنری فراگیر(ویژه کودکان و نوجوانان با نیازهای خاص) و واحد مکاتبه‌ای آفرینش‌های ادبی این نهاد که در راستای برگزاری کارگاه‌های عمومی و تخصصی برخط صورت‌می‌گیرد، گویای این عدالت‌محوری است.

در این میان، کودکان و نوجوانان روستایی از جمله مخاطبان کانون محسوب‌می‌شوند و مربیان کتاب‌خانه‌های سیار روستایی این مجموعه با حضور منظم در روستاها و امانت‌دهی کتاب به مخاطبانی که به مراکز ثابت این مجموعه دسترسی‌ندارند،  خدمات فرهنگی، هنری و ادبی ارایه‌می‌کنند.

فعالیت مرکز سیار روستایی بخش رستم‌آباد شهرستان رودبار استان گیلان نیز از جمله فرصت‌های پیش‌روی کودکان و نوجوانان به‌شمارمی‌رود و مربی این مرکز در تعاملی سازنده با مسئولان شهرستان و مشارکت، آموزش و پرورش، بهزیستی، کانون‌های فرهنگی‌هنری مساجد و پایگاه‌های بسیج و... به غنی‌سازی اوقات فراغت مخاطبان‌می‌پردازد.

این فعالیت‌های هدف‌مند که در طول سال با حضور در روستاهای «اسکولک»، «دیزکوه»، «کوکنه»، «اسطلخ‌جان»، «حلیمه‌جان»، «دشتویل»، «شهربیجار»، «چلکاسر» و دیگر روستاهای منطقه انجام‌می‌گیرد، با آغاز فصل‌تابستان و همزمان با فعالیت‌های حضوری و برخط تابستانه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، با جدیت افزون‌تری درحال پیگیری است و بستری برای کشف و پرورش استعدادهای فکری و ذوقی کودکان و نوجوانان ایران اسلامی‌ و زمینه‌ساز نشاط‌بخشی افزون‌تر به آنان محسوب‌می‌شود.

«محمود شعبانی»، مربی کتاب‌خانه سیار روستایی بخش رستم‌آباد شهرستان رودبار- که نقش به‌سزایی در خدمات رسانی و ارتقای آگاهی‌های کودکان و نوجوانان این بخش جنوبی استان گیلان داشته‌است- فعالیت در این عرصه را ارزش‌مند و نشاط‌آفرین‌می‌داند و قدردان حمایت‌های مسئولان و همراهی دستگاه‌های فرهنگی، کودکان، نوجوانان و خانواده‌هاست.

شایان‌ذکر است، یک کتاب‌خانه سیار شهری و ۳ کتاب‌خانه سیار روستایی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در استان گیلان به ترتیب در شهر رشت و مناطق روستایی، آستارا، رستم آباد و زیاز فعالیت‌دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 6 =