برگزاری نشست تخصصی «آشنایی والدین با راه‌کارهای محافظت از نوجوانان» در کانون سیستان و بلوچستان

نشست تخصصی «آشنایی والدین با راه‌کارهای محافظت از نوجوانان» به مناسبت هفته مبارزه با مواد مخدر در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سیستان و بلوچستان برگزار شد

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون سیستان و بلوچستان، نشست تخصصی «آشنایی والدین با راه‌کارهای محافظت از نوجوانان» با حضور همکاران برگزار شد.

در این نشست، که به مناسبت هفته مبارزه با مواد مخدر برای همکاران برنامه‌ریزی شده بود، کارشناس سلامت روان مرکز جامع سلامت، «صمیمیت» را نیاز امروز جامعه دانست و گفت: فضای خانه و خانواده باید به گونه‌ای باشد که فرزندان در آن احساس امنیت کنند و به والدین خود اعتماد داشته باشند.

زلیخا روستاخیز در ادامه افزود: «گفت‌وگو» با فرزندان یکی از راه‌کارهای رسیدن به این صمیمیت در خانواده است و پدر و مادرها باید این مهارت را داشته باشند و به فرزندان هم بیاموزند.

«مشاوره با روانشناسان» یکی دیگر از پیشنهادهای روستاخیز به همکاران بود و از حاضران خواست از این کار هراسی نداشته باشند و با مشورت به موقع با صاحبنظران، به استحکام خانواده کمک کنند.

این کارشناس سلامت در بخش دوم سخنان خود به بحث در مورد مواد مخدر، نشانه‌ها، انواع اعتیاد، عواقب و راه‌های پیشگیری از این بیماری پرداخت و گفت: ترس، اضطراب و دلهره را در فرزندان جدی بگیریم و قدرت«نه گفتن» را در خود و آنان تقویت کنیم.

وی در پایان این کارگاه، که در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان برگزار شد، به همکاران توصیه کرد افکار منفی را از خود دور و مسایل محیط کار و زندگی خود را از هم جدا کنند تا بتوانند با توان و تمرکز بیشتری چالش‌ها را مدیریت کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 16 =