امداد فرهنگی در سایه خوش مهربانی

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان هرمزگان با همکاری بهزیستی و جمعیت هلال احمر استان و با همیاری سمن همیاران سلامت روان‌ اجتماعی، جهت امداد فرهنگی و خدمات روانشناختی بخش زلزله‌زده مهران در تاریخ ۱۳ تیر ۱۴۰۱ در سالن کنفرانس کانون تشکیل جلسه داد.

به گزارش اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان هرمزگان، در پی زلزله منطقه بخش مهران، نشست مشترکی برای هم‌افزایی دستگاه‌ها با حضور مدیرکل‌کانون و معاونت پیشگیری بهزیستی و سرپرست معاونت امور جوانان هلال‌احمر و دبیر همیاران سلامت روان‌ اجتماعی تشکیل شد.

در این نشست جهت کاهش آسیب‌های اجتماعی کودکان و نوجوانان در منطقه زلزله‌زده برنامه‌هایی بررسی و اعلام شد.

در این جلسه مقرر شد؛ از روز سه‌شنبه کارشناسان دستگاه‌های مذکور و فعالین داوطلب در قالب برنامه  امداد فرهنگی و خدمات روانشناختی در منطقه زلزله‌زده حضور یابند و برای مخاطبین کودک و نوجوان و بزرگسال خدمات برنامه ریزی شده را انجام نمایند.

به این منظور هر دستگاه نمایندگانی برای هماهنگی‌های بیشتر با رابطینی از روستاهای دچار آسیب معرفی کردند. ‌

در این برنامه مقرر شد؛ کانون پرورش فکری برنامه‌های فرهنگی نظیر قصه‌گویی، نمایش فیلم، مسابقه، بازی و سرگرمی وکاردستی... را برای کودکان و نوجوان اجرا نماید و از ظرفیت کتابخانه سیار در اجرای برنامه در روستاهای آسیب‌دیده استفاده نماید.

همچنین اداره کل کانون به عنوان پایگاه جمع‌آوری کمک‌ها و محصولات فرهنگی نظیر اسباب‌بازی، عروسک و... انتخاب شد.

مقرر شد سایر دستگاه‌ها نیز علاوه بر استفاده از ظرفیت دفتراستان از همکاران مستقر در محل و ظرفیت سمن ها و نهادهای مردمی و خیرین در مناطق زلزله‌زده استفاده نمایند

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 6 =