پیام مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان
به مناسبت روز ادبیات کودک و نوجوان

18 تیرماه به نام روز ادبیات کودک و نوجوان نامگذاری شده است. روزی که مقارن است با درگذشت مهدی آذریزدی، نویسنده کتاب "قصه‌های خوب برای بچه های خوب"؛ او که عمری را به بازنویسی و بازآفرینی متون کهن برای کودکان و نوجوانان سپری کرد. عاشق کتاب بود ونگران کتابهایی که شاید مجال نباشد که بخواند...

متن کامل پیام تبریک مدیر کل کانون پرورش فکری استان همدان، به مناسبت ۱۸ تیر ماه روز ادبیات کودک و نوجوان: این روز فرصت مغتنمی است برای تجلیل از پدیدآورندگان کتاب‌های کودک و نوجوان؛ اعم از ناشران، شاعران و نویسندگان. همچنین این روز بهانه‌ای است برای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در بین کودکان و نوجوانان و انس آنها با کتاب و کتابخوانی و ترغیب خانوادهها به توجه بیشتر به رشد و بالندگی و پویایی فرهنگی و هنری فرزندانشان و کشف و پرورش استعدادهای ذوقی، هنری و ادبی کودکان و نوجوانان و تربیت نسلی پویا و تاثیر گذار در سایه توجه به مطالعه و تعلیم و تربیت نسلی شاداب، پرسشگر و شکوفا. 
بنده ضمن تبریک و شادباش این روز به تمامی اهالی ادبیات کودک و نوجوان که برای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانیِ این خانواده عزیز و دوست داشتنی خدمت می‌ کنند، از خدای متعال می‌خواهم پنجره کتابخوانی را روبه روی همه کودکان و نوجوانان کشور عزیزمان بگشاید تا آینده‌ای زیبا و تاثیرگذار نصیب‌شان شود و در این مسیر روشن و نورانی همراه و یاریگر پدیدآورندگان ادبیات کودک و نوجوان باشد.

   ۱۸ تیرماه ۱۴۰۱                                              

بهناز ضرابی زاده 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =