چله قصه‌ها به ایستگاه پایانی رسید

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان یزد گفت: قصه‌ها سرزمین‌های ناپیدای هویت و فرهنگ مردمان هستند وقصه‌گویان کاشفان و سخنگویان این سرزمین.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان یزد، قوامی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان یزد در اختتامیه چهارمین جشنواره قصه‌گویی بومی محلی با عنوان چله قصه‌ها با تبریک دهه امامت و ولایت و فرا رسیدن عید سعید غدیر خم گفت: خوشحالیم که این افتخار نصیبمان شد تا چهارمین دوره جشنواره قصه‌گویی بومی محلی چله قصه‌ها یادمان پیر نیک‌اندیش ادبیات کودک و نوجوان استاد فقید مهدی آذر یزدی را بعد از دو سال به صورت حضوری برگزار کرده و قصه‌گویان و قصه‌دوستان را بار دیگر دور هم جمع کرده و در شکوفایی استعدادهایشان نقشی داشته باشیم.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان یزد از حمایت‌های سازمان فرهنگی، اجتماعی ، ورزشی شهرداری یزد قدردانی کرد و گفت:
این سازمان یار و حامی همیشگی و شریک فرهنگی در برنامه‌های کانون بوده است.
این مسئول ادامه داد: برگزاری این جشنواره بدون تلاش و همکاری مجموعه همکاران در کانون میسر نبود، آنها از 21 بهمن سال گذشته چراغ جشنواره را روشن کرده و تا امروز مراحل مختلف جشنواره را بررسی و پیگیری کرده و رسالت خود را به خوبی به سرانجام رساندند.
قوامی ادامه داد: داوران جشنواره از 21 خردادماه با صبر و حوصله بیش از 170 اثر رسیده به دبیرخانه را ارزیابی کرده و نتیجه این تلاش‌ها انتخاب ۳۸ قصه برگزیده و ۱۴ اثر شایسته تقدیر بود.
قوامی اشاره کرد: این جشنواره در بخش دختران و پسران بالای ۱۸ سال، دختران و پسران بالای ۱۲ سال، دختران و پسران زیر ۱۲ سال و پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها است که هر کدام در رده سنی مختص خود باهم رقابت کردند.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان یزد گفت: این جشنواره فرصتی بود تا زمینه حضور برگزیده‌های قصه‌گویی استان در جشنواره‌های ملی و بین المللی فراهم شود.
او معتقد است: یکی از مهمترین دلایل موفقیت یزد بین تمامی استان های کشور در بحث قصه و قصه‌گویی تداوم و جریان داشتن قصه در طول سال است.
او در پایان از مربیان، قصه‌گویان، قصه‌نویسان، مروجان قصه‌گویی و دوستداران بخش قصه و قصه‌گویی تشکر کرد.
همچنین از رئیس انجمن قصه‌گویی یزد سمیه اصحاب صحف، دبیر تخصصی جشنواره مهدی آرائی ، حوزه معاونت فرهنگی و کارشناسان استان و داوران جشنواره بخصوص سیدحسین پیغمبری مدیرکل سابق کانون که این جشنواره با پیشنهاد ایشان شکل گرفت، تقدیر و تشکر کرد.
با حضور احسان عابدی مدیرکل اداره ارشاد و فرهنگ اسلامی، حجت الاسلام صداقت رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی ، ورزشی شهرداری، سعیده بهادرزاده معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش، مهدیه السادات حسینی مطلق مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری و فخرالسادات خامسی عضو شورای شهر چهارمین جشنواره قصه گویی چله قصه ها به کار خود پایان داد.

      

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 7 =