«مطالبه‌گری و پرورش استعدادهای کودکان» محصول مربیان متخصص و محیط خوشایند مراکز کانون پرورش فکری

مدیرکل کانون پرورش فکری سیستان و بلوچستان: حضور مربیان متخصص و فضای خوشایند کانون دو عامل مهم در پرورش استعدادهای کودکان و نوجوانان و تقویت مهارت مطالبه‌گری در آنان است

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون سیستان و بلوچستان، جلسه‌ی مدیران کل کانون و امور اجتماعی استانداری برگزار شد.

در این جلسه مدیرکل کانون استان گزارشی از فعالیت‌های گسترده‌ی کانون بیان کرد و گفت: با توجه به نیازهای کودک امروز، بازتعریفی در خصوص فعالیت‌های فرهنگی، هنری، ادبی و علمی کانون صورت گرفته تا زمینه‌ساز رشد توانایی‌های آنان شود.

معصومه هادی سپس با اشاره به تعداد مراکز فرهنگی‌هنری کانون استان(۳۰ مرکز) شامل مراکز فرهنگی‌هنری ثابت، پستی، سیار شهری و روستایی و پراکندگی آنها در شمال، مرکز و جنوب استان، از توانایی‌های اعضا، استعدادها و موفقیت‌های بین‌المللی و کشوری کودکان و نوجوانان نام برد و افزود: محیط خوشایند کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و وجود مربیان متخصص زمینه‌ای فراهم آورده که اعضای کانون توانایی‌های خود را بیشتر بشناسند و آن را تقویت کنند.

وی در ادامه با ذکر نمونه‌هایی از خواسته‌های کودکان و نوجوانان، که بی واسطه با مدیرکل مطرح شده است، تقویت روحیه‌ی مطالبه‌گری را دستاورد شیوه‌ی اجرای فعالیت‌های کانون و فضایی که برای آنان فراهم شده دانست و عنوان کرد: اعضای کانون با حقوق خود آشنا هستند و در راستای تحقق آن تلاش می‌کنند.

هادی هم‌چنین با بیان بخشی از فعالیت‌های مراکز سیار و پستی کانون، آن را تلاشی برای برخورداری کودکان حاشیه‌ی شهرها و روستاها از خدمات کانون و برپایی عدالت فرهنگی خواند و گفت: استان پهناور سیستان و بلوچستان نیازمند گسترش این فعالیت‌هاست و ما در کانون آمادگی داریم تا با همکاری سایر دستگاه‌ها به کودکان و نوجوانان بیشتری خدمت‌رسانی کنیم.

در ادامه مدیرکل امور اجتماعی استانداری، ضمن تقدیر از فعالیت‌های کانون، این محیط را فضایی امن برای کودکان و نوجوانان دانست و گفت: این شرایط باعث شده خانواده‌ها با اطمینان خاطر فرزندان خود را به مربیان کانون بسپارند تا در سایه‌ی فعالیت‌های آن رشد یابند.

لیلا سایگانی، که دبیری مرجع متناظر استانی کنوانسیون حقوق کودک را نیز برعهده دارد، هم‌چنین کانون را با توجه به حضور همسالان در کنار یکدیگر، محلی برای فراگیری مهارت‌های اجتماعی دانست و افزود: استعدادهای کودکان در کانون زودتر به شکوفایی می‌رسد.

گفتنی است در پایان این جلسه، سایگانی با همراهی مدیرکل کانون بازدیدهایی از آفرینش‌های هنری و مرکز فرهنگی‌هنری مجتمع داشت که در طول این بازدید هادی نکاتی در خصوص شیوه‌ی اجرای فعالیت‌ها، پروژه‌های در حال ساخت و پیشرفت آنها بیان کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 6 =