مهرواره ادبی «غنچه‌های نیایش»، برگزیدگان خود را شناخت

آیین اختتامیه مهرواره ادبی غنچه‌های نیایش و اولین دورهمی اعضای مکاتبه‌ای، با حضور تعدادی از اعضا و خانواده‌های آنها، مدیرکل کانون، ریس سازمان تبلیغات شهرستان و معاون آموزش و پرورش گنبد، روز دوشنبه ، ۳مرداد ۱۴۰۱ در مرکز فرهنگی‌هنری شماره دو گنبدکاووس برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گلستان، این مهرواره ادبی به منظور ترویج فرهنگ نماز و به همت واحد آفرینش‌های ادبی کانون با همکاری استانداری گلستان، آموزش و پرورش، ستاد اقامه نماز و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان برگزار شد.

مدیرکل کانون گلستان در ابتدا، ضمن خیر مقدم به حاضرین در برنامه هدف از برگزاری این مهرواره را توجه به مبانی دینی و ارزش‌های دین مبین اسلام، کشف استعدادهای ادبی، جذب و توسعه ی اعضای مکاتبه‌ای بیان کرد.

محبوبه رجب نسب با بیان اینکه غنچه‌های نیایش فرصتی برای گفتگوی بچه‌ها با خداوند بود، گفت: همه‌ی انسان‌ها در خلوت با معبود خود گفتگو می‌کنند، ولی در این فراخوان از کودکان و نوجوانان خواسته شد، تا گفته‌های خود را در قالب نامه بیان کنند.

وی ادامه داد: این فراخوان در راستای شناسایی و پرورش استعدادها و جهت تشویق دو گروه سنی کودک و نوجوان برای نوشتن آزادانه نامه‌هایی با مضمون آرزوها، رویاها و خواسته هایشان خطاب به خدای مهربان انجام شد.

همچنین افزود قلم نقش مهمی دارد و بچه‌هایی که در این سن قلم در دست می‌گیرند و تمرین نوشتن می کنند، آینده‌ی درخشانی خواهند داشت.

در این برنامه همچنین حجت الاسلام «احمدرضا کریمی»، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی گنبدکاووس، به ارائه سخنانی در اهمیت فرهنگ نماز و نمازخوانی پرداختند.

سمیه رئوفی، کارشناس آفرینش‌های ادبی کانون گلستان نیز از فرآیند برگزاری این مهرواره و همچنین روند جذب اعضای مکاتبه‌ای توضیحاتی را ارئه داد.

اثرخوانی اعضای حاضر در این برنامه از دیگر نکات جذاب این آیین بود.

کارگاه نوشتن خلاق و آشنایی اعضا با قالبِ نامه و تقدیر از اعضای برگزیده پایان بخش برنامه بود.

گفتنی‌است در این فراخوان ۷۸ اثر به دبیرخانه ارسال و ۹ اثر بعد از داوری بعنوان برگزیده، انتخاب شدند.

همچنین تمامی کسانی که که در این مهرواره شرکت کردند عضو کار گاه‌های نوشتن خلاق و کودکانی که دسترسی به مراکز ثابت ندارند، در بخش ادبی مکاتبه‌ای عضو خواهند شد.

اسامی برگزیدگان

گزارش تصویری آیین اختتامیه مهرواره ادبی غنچه‌های نیایش

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 11 =