نشست تربیتی «نقش‌خانواده و رسانه در پرورش فرزندان»

نشست تربیتی «نقش خانواده و رسانه در پرورش فرزندان» به‌میزبانی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان تالش برگزارشد.

به‌گزارش روابط‌عمومی اداره کل کانون استان گیلان، این نشست تربیتی ۳ مرداد ۱۴۰۱ و هم‌زمان با «روز خانواده و تکریم بازنشستگان» صورت‌پذیرفت.

ملاحت جعفریان، کارشناس حوزه خانواده و مسئول هیئت رزمندگان شهرستان نیز میهمان این نشست تربیتی بود و از اهمیت و جایگاه خانواده در شکل‌گیری و پرورش شخصیت فردی و اجتماعی نسل کودک و نوجوان برای حاضران صحبت‌کرد.

او طی این نشست که با همراهی ۲۵ نفر از مادران اعضای این مجموعه فرهنگی صورت‌گرفت، خانواده را هسته نخستین و سازنده بنیان‌های جامعه دانست و محبت‌ورزی و تقویت عواطف انسانی در فرزندان را در ساختارهای تربیتی خانواده جستجوکرد.

ملاحت جعفریان، کارشناس حوزه خانواده

جعفریان، سخنان خود را با تاکید بر اهمیت رعایت موازین اسلامی و ارزشی در خانواده به‌پیش‌برد و تصریح‌کرد: توجه به این اصول  و برپایی نماز اول وقت، بسترهای مناسبی برای تقویت بنیان‌های اخلاقی فراهم‌می‌کند.

این کارشناس حوزه خانواده در همین‌حال، از نقش سازنده بانوان و مادران سخن به‌میان آورد و اظهارداشت: زن، عهده‌دار صیانت از امنیت روانی خانواده، کلیددار گنجینه‌های عاطفی این نهاد و عهده‌دار تربیت فرزندانی صالح است.

وی برهمین اساس، آشنایی هرچه بیش‌تر مادران با نیازهای افراد خانواده و علاقه‌مندی فرزندان را در تربیت هوشمندانه و منطبق با آموزه‌های اسلامی مهم ارزیابی‌کرد و گفت: بهره‌گیری از شیوه‌های تربیتی مختلف و استفاده درست از ابزار رسانه نیز در نیل به این هدف تاثیر به‌سزایی دارد.

میهمان این نشست تربیتی در توضیح سخنان خود اظهارکرد: ارایه الگوهای مناسب، نظارت مستمر و جلب اعتماد فرزندان می تواند در تقویت باورهای دینی و شکل‌گیری شخصیت‌های باورمند و صالح موثرباشد.

بر اساس این گزارش، معرفی کتاب«علیه تربیت فرزند»، نوشته آلیسون گوپینک جهت مطالعه اولیا و نقد در نشست آتی، از دیگر برنامه‌های این گردهم‌آیی تربیتی به‌شمارمی‌رفت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =