کد خبر: 317268
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۳
دومین همایش ادبی استانی "شمع و شبنم " برگزار شد

به همت واحد آفرینش های ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان خوزستان دومین همایش ادبی استانی "شمع و شبنم " عصر دوشنبه ۲۴ مردادماه ۱۴۰۱ برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی کانون خوزستان، دومین همایش استانی "شمع و شبنم" با حضوروحید کیانی، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خوزستان، علی سلیمیان شاعر آیینی سرای اصفهانی و کارشناسان واحد آفرینش‌های ادبی، جمعی از مربیان ادبی و فرهنگی مراکز استان و اعضای نوجوانان در صفحه مجازی کانون برگزار شد.

در ابتدای این نشست ادبی وحید کیانی ضمن گرامی داشت ایام سوگواری شهادت امام حسین (ع) و همراهان ایشان گفت؛ این همایش سرشار از اندیشه ورزی است امید است که کانون به جایگاهی برسد که تمام ظرفیت‌های فرهنگی و ادبی استان را پوشش دهد.

خوانش شعر عاشورایی و توصیف جایگاه ادبیات عاشورایی و آیینی از دیگر بخش‌هایی این نشست ادبی بود که توسط کارشناس بخش مکاتبه‌ای اجرا شد.

علی سلیمیان شاعر آیینی سرای اصفهانی در صحبت‌های خود چنین بیان کردند که یکی از پایه‌های مهم برای سرودن شعر آیینی مطالعات مستند در مورد زندگی ائمه است.

وی با بیان اینکه، جایگاه اهل‌بیت اسلام بسیار گرامی است افزود؛ قبل از  در مورد جایگاه و توصیف خصوصیات شخصیتی ائمه اطهار اطلاعات خود را کامل را کسب کنید، به ‌عنوان مثال اگر قرار است در مورد طفل شش‌ماهه‌ی کربلا شعری گفته شود، قبل از آن مقتل علی‌اصغر را به دقت مطالعه شود.

وی در ادامه تشریح کرد؛ سرودن شعر با موضوع جایگاه ائمه در واقع بیان‌کننده میزان معنویت شاعر است، زیرا اهل‌بیت اسلام خود در بالاترین مرتبه معنویت قرار دارند.

علی سلیمیان در ادامه چنین گفت: وقتی شعری برای شخصیت‌های آسمانی گفته می‌شود باید از نظر فنی نیز کاملاً درست باشد و شاعر باید بهترین کلام و بهترین واژگان را گزینش کند تا شعری شایسته و در شان اهل بیت اسلام بسراید و این موضوع مستلزم مطالعه دقیق، تحقیق و پژوهش از اهل فن است.

شعرخوانی مربیان ادبی، فرهنگی و اعضای نوجوان مراکز، پایان‌بخش ویژه‌برنامه " شمع و شبنم" بود که به آن پرداخته شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 7 =