ششمین جلسه شورای فرهنگی کانون آذربایجان‌غربی برگزار شد

ششمین جلسه شورای فرهنگی، هنری و ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان آذربایجان‌غربی با ۳ دستور جلسه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان آذربایجان‌غربی، طرح شاخص‌های میزبانی جشنواره بین المللی قصه‌گویی در مرحله منطقه‌ای، طرح دستورالعمل شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و طرح شیوه‌نامه انجمن‌های فرهنگی، ادبی و هنری عناوین سه دستور این جلسه بودند.

مدیرکل کانون استان در این جلسه، سبقه‌ی میزبانی موفق کانون استان از جشنواره‌های قصه‌گویی بین‌المللی و منطقه‌ای را از ظرفیت‌های بارز استان در حوزه‌ی قصه و قصه‌گویی عنوان کرد و گفت: حضور و درخشش قصه‌گویان رده‌های مختلف سنی استان در جشنواره‌های قصه‌گویی از نکات قابل توجه در این بخش هستند. 

زهرا آب‌سوران در خصوص دستور دوم جلسه، اهتمام به رویکردهای جدید و متنوع در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت با بهره‌گیری از روش‌های علمی و منابع پژوهشی را از مهم‌ترین اصول و سیاست‌های حاکم بر برنامه‌های ترویج فرهنگ ایثار و شهادت عنوان کرد.

در ادامه، طیبه طاحونی کارشناس مسئول فرهنگی کانون استان، تشکیل شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت متناظر منطقه‌ای بر اساس شرح وظایف ابلاغی را از وظایف شوراهای استانی ذکر کرد و گفت: اجرای دستورالعمل‌ها و برنامه‌های شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و اهتمام به سرگذشت پژوهی شهدای دانش‌آموز و فرهنگی از مهم‌ترین وظایف شوراهای استانی در شیوه‌نامه‌ ابلاغی وزارت آموزش و پرورش می‌باشند.

وی تبیین سیاست‌های کلی و برنامه‌ریزی فرایندهای اجرایی انجمن‌ها، زمینه‌سازی برای برگزاری مهرواره‌ها و جشنواره‌ها و فراخوان‌های ملی و بین‌المللی و برنامه‌ریزی برای تولید، انتشار و معرفی آثار اعضا را از مهم‌ترین وظایف شورای تخصصی انجمن‌های فرهنگی، هنری و ادبی در ستاد استان‌ها بر شمرد.

صدیقه صادقی کارشناس هنری کانون استان نیز در این جلسه، برنامه‌ریزی سالانه و فصلی انجمن هنری استان در ابتدای هر سال و هر فصل و ارسال آن به ستاد مرکزی کانون کشور را از وظایف مسئولان انجمن هنری استان‌ها ذکر کرد و گفت: برابر آیین‌نامه انجمن‌های تخصصی کانون کشور، نظارت بر حسن اجرای نشست‌های انجمن هنری استان و تشکیل جلسات برنامه‌ریزی انجمن حداقل یک بار در هر فصل از مهم‌ترین وظایف انجمن‌های استانی می‌باشند.

در ادامه این جلسه کارشناسان حوزه‌های مختلف ستادی و نماینده مراکز کانون استان به بیان دیدگاه‌ها و نکته نظرات خود در خصوص دستورهای این جلسه پرداختند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =