برنامه ها و فعالیت های کانون استان تشریح شد

طی نشستی که با حضور اصحاب رسانه در مرکز شماره ۲ کانون پرورش فکری استان بوشهر برگزار شد، سمیه رسولی؛ مدیرکل کانون استان در سه محور به تبیین و تشریح فعالیت ها و برنامه های کانون استان با محوریت اوقات فراغت و طرح های کتابخوانی و افزایش سرانه مطالعه پرداخت.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر،طی نشستی که با حضور اصحاب رسانه در مرکز شماره ۲ کانون پرورش فکری استان بوشهر برگزار شد، سمیه رسولی؛ مدیرکل کانون استان در سه محور به تبیین و تشریح فعالیت ها و برنامه های کانون استان پرداخت.

در ابتدا علی رضی؛ مسئول روابط عمومی کانون استان، ضمن تسلیت ایام عزاداری اباعبدالله الحسین (ع)، روز خبرنگار را که مقارن این ایام بود را گرامی داشت و محور های نشست را بدین شرح برشمرد:

اطلاع رسانی پیرامون برگزاری بیست و چهارمین جشنواره بین المللی قصه گویی، بزرگداشت روز خبرنگار و ارائه گزارش عملکرد و برنامه های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر با محوریت اوقات فراغت و طرح های کتابخوانی و افزایش سرانه مطالعه در سال جاری عنوان کرد.

سمیه رسولی؛مدیرکل کانون استان؛ مقارن شدن روز خبرنگار با این ایام را به فال نیک گرفت و رسانه را ابزاری مهم دانست که حضرت زینب (س) به خوبی از آن برای رساندن پیام عاشورا و قیام امام حسین (ع) از آن بهره بردند.

وی دو سال گذشته را که به دلیل محدودیت های کرونایی فعالیت های حضوری تعطیل شده بود ولی کانون در این مدت فعالیت های خود را از طریق فضای مجازی به دست کودکان و نوجوانان میرساند دو سال سخت دانست و ابراز امیدواری کرد که با بهبود شرایط همه گیری کرونا و برگشت به فعالیت های حضوری، کانون با توان بیشتر در خدمت کودکان و نوجوانان استان است.

رسولی روز خبرنگار را بهانه ای برای پاسداشت زحمات قشری دانست که خود روشنگر و خبر رسان جامعه هستند ولی به دلیل ماهیت کاری این عزیزان، معمولا مورد غفلت واقع می شوند.

مدیرکل کانون استان بوشهر، یکی از رویدادهای مهم پیش رو در کانون را بیست و چهارمین جشنواره بین المللی قصه گویی عنوان کرد که قرار است شهریور ماه بخش استانی آن در بوشهر برگزار شود .

وی قصه را یک ابزار مهم تربیتی دانست که می تواند مفاهیم مهم را به نسل های مختلف منتقل کند.

رسولی همچنین ظرفیت بومی و محلی قصه را در استان بوشهر غنی دانست و از رسانه ها خواست تا در خصوص جشنواره قصه گویی اطلاع رسانی مطلوب را انجام دهند.

در بخش پایانی ، رسولی به ارائه گزارشی از عملکرد حوزه های مختلف کاری کانون استان ارائه داد و برنامه های آتی کانون استان را برشمرد.

در پایان این نشست نیز مدیرکل کانون استان به سوالات خبرنگاران حاضر حوزه های مختلف فرهنگی، هنری، ادبی، مذهبی و عمرانی پاسخ داد.

برای دیدن تصاویر بیشتر اینجا کلیک کنید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 6 =